El SIDH atén 30 casos en els primers mesos de funcionament

El servei és gratuït i ofereix assessorament i intermediació a les famílies amb problemes per fer front al pagament de la hipoteca de la vivenda habitual

El Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge (SIDH) de Montcada i Reixac ha atès una trentena de casos durant els seus primers mesos de funcionament, que es troben en diferents fase d’actuació: 5 expedients tancats; 3 validats i a l’espera de la resposta de l’entitat financera; 7 en fase de proposta, és a dir, a l’espera que el servei Ofideute (Generalitat) doni la validació a la proposta; altres 10 expedients oberts i 5 casos més a l’espera que les persones interessades aportin la documentació necessària per iniciar el procés. A més, el SIDH ha atès una vintena de consultes telefòniques i presencials. “Treballem per incrementar l’atenció a les persones afectades per les hipoteques, ja que és molt important que no se sentin soles davant d’aquesta situació i rebin suport en els tràmits; des d’aquest servei volem orientar-les i acompanyar-les en la presa de decisions, buscant la millor opció per a les famílies”, ha destacat la regidora d’Habitatge, Jessica Segovia (ICV-EUiA-E).

El SIDH va obrir portes a Montcada i Reixac al novembre del 2014 i és una atenció que presta l’Ajuntament conjuntament amb la Diputació de Barcelona, en col·laboració amb l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, els ajuntaments i els consells comarcals i la participació dels col·legis d’advocats. Es tracta d’un servei gratuït d’informació, assessorament i intermediació per a les persones o famílies amb problemes per fer front al pagament de la hipoteca del seu habitatge habitual. El SIDH pretén evitar, en la mesura del possible, la pèrdua de la vivenda per part de les persones afectades.

 

El SIDH està ubicat a l’Oficina Local d’Habitatge de l’Ajuntament de Montcada i Reixac (Avinguda de la Unitat, 6, segona planta) i l’atenció és de dilluns a divendres, de 9 a 13 h. El personal administratiu pren nota de la situació de les persones que el sol·liciten i, en el cas que sigui necessari, són derivades a l’equip d’advocats que col·labora amb el servei, lletrats que venen dos matins a la setmana i atenen amb visita programada. El SIDH és complementari al servei de mediació hipotecària que Creu Roja ofereix a la Mancomunitat Intermunicipal formada per Ripollet, Cerdanyola i Montcada i Reixac.

 

Els serveis que presta el SIDH són informació sobre les opcions existents per afrontar els problemes de pagament del deute hipotecari, assessorament personalitzat, proposta d’una possible solució  per fer compatible el manteniment de l’habitatge amb la situació econòmica actual, intermediació amb les entitats financeres i derivació al Servei d’Orientació Jurídica per a la sol·licitud d’assistència en casos de procediments judicials oberts. Les persones que vulguin utilitzar el SIDH han de contactar amb ell de forma presencial, al telèfon 935 726 496 o al correu electrònic [email protected] i es comprovarà que compleixin els requisits, se’ls informarà de la documentació que han d’aportar i se’ls concertarà una entrevista amb l’equip d’advocats.

 

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari