Aprovat per majoria absoluta el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible

El govern proposa la creació d’una Taula de Mobilitat per gestionar l’ús de la via pública

El Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) que l’Ajuntament va començar a redactar l’any 2012, durant l’anterior mandat, ha estat aprovat inicialment per majoria absoluta amb les úniques excepcions dels regidors Gonzalo Garcia (CUP), i Ana Ballesta (Círculo Montcada). El document s’ha fet en col·laboració amb la Diputació i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i en el marc d’un ampli procés participatiu. El Pla consta d’una diagnosi, una cinquantena d’aportacions –algunes fetes per veïns i d’altres, incloses als programes electorals dels grups en el govern (ICV-EUiA, ERC i Círculo)–, i una dotzena d’objectius. Entre els més destacats hi ha: millorar les condicions de mobilitat per afavorir els vianants; promoure el transport públic i l’ús racional del vehicle privat; augmentar els desplaçaments en bicicleta; millorar la seguretat viària i garantir una oferta d’aparcament que doni resposta tant a la necessitat de rotació dels vehicles al nucli urbà com a la dels residents que han d’estacionar.

 

Felicitacions

Tots els grups van coincidir a l’hora de felicitar el govern actual i el precedent per la feina feta en relació amb el PMUS –un Pla que han de tenir obligatòriament per llei tots els municipis de més de 20.000 habitants– i pel procés participatiu vinculat al document. Tot i votar a favor, la regidora del PP, Eva García, va trobar a faltar més propostes per afavorir l’ús del vehicle privat i es va queixar de la proliferació de bandes reductores de velocitat als carrers de la localitat.

El representant de la CUP es va abstenir amb l’argument que el Pla no aborda amb profunditat els problemes de mobilitat derivats del pas de grans infraestructures que donen servei a Barcelona, mentre que Ballesta, que també es va abstenir, va expressar la seva sorpresa pel fet que el document inclogui dur a terme intervencions a la urbanització del Bosc d’en Vilaró, tot i que l’Ajuntament preveu l’extinció diferida del sector davant la impossibilitat de legalitzar-lo.

Aquests comentaris van donar peu a què el president de l’Àrea Territorial, Jordi Sánchez (ERC) reconegués la necessitat de seguir treballant en el futur per millorar el Pla en el marc d’un fòrum obert a la població. Dirimir els conflictes pels diferents interessos que hi ha quant a l’ús la via pública és complicat, per això creiem que hem de crear una Taula de la Mobilitat on les persones interessades puguin fer les seves aportacions al respecte”, va dir l’edil. El Pla estarà en període d’exposició pública durant un mes o obert a possibles al·legacions.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari