L’alcaldessa reitera el rebuig del consistori a la construcció d’un túnel sota el Turó per desviar el trànsit ferroviari de les línies R4 i R7

Campos va participar dimarts a la jornada sobre el futur de Rodalies organitzada pel Col·legi d’Enginyers de Camins

L'alcaldessa, segona per l'esquerra, durant la seva intervenció
Premsa Ajuntament

L’alcaldessa, Laura Campos (ICV-EUiA) ha tornat a reiterar públicament l’oposició del municipi a què es faci un túnel sota el Turó per desviar part del trànsit ferroviari de les línies R4 i R7 que aniria directament de Torre Baró a Cerdanyola. Aquest projecte, inclòs al Pla Director d’Infraestructures de l’Autoritat del Transport Metropolità, tindira com a objectiu estalviar uns minuts en el trajecte atès que els trens afectats no pararien ni a Montcada Bifurcació ni a Montcada centre. El pla, però, sempre ha estat rebutjat pel consistori. D’una banda, suposaria una agressió al Turó, que és un espai protegit dintre del parc natural de Collserola i, de l’altra, significaria una pèrdua de freqüència de pas de trens en aquestes dues línies que perjudicaria enormement a la nostra ciutadania”, va explicar l’edil dimarts a la jornada ‘El futur de Rodalies’, organitzada pel Col·legi d’Enginyers de Camins, amb la col·laboració de l’Agrupació Catalana de Tècnics Urbanistes. L’objectiu de la trobada era entendre el funcionament de la xarxa de Rodalies, analitzar els seus problemes i debatre les solucions que proposa el Pla de Rodalies 2008 – 2015 i les que estan duent a terme les administracions.

A la jornada va quedar palès que el futur desenvolupament del servei de Rodalies per la part nord de Barcelona passa per diferents intervencions que afecten a les línies ferroviàries a Montcada i Reixac, donada la seva situació geogràfica i estratègica. Una de les actuacions previstes és la construcció d’un encreuament aeri, conegut popularment com ‘salt del moltó’, que permetria desviar la circulació de trens de les línies R4 i R7, que ara passen pel túnel que va en direcció a plaça Catalunya, al túnel de la Sagrera, actualment menys col·lapsat pel trànsit ferroviari. A la trobada també es va parlar de la possible creació en un futur d’un intercanviador modal a l’estació de Montcada-Bifurcació, que permetria als usuaris de les R2, R3, R4 i R7 canviar de línia sense sortir de la mateixa infraestructura.

Durant la seva intervenció, Campos va inisistir en la reivindicació de la ciutat de soterrar la línia R2 al seu pas pel municipi atès el deute històric que Barcelona té amb el municipi per la seva servitud en infraestructures viàries i ferroviàries. A la jornada també van participar, entre d’altres, la 5a tinenta d’Alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, el director general d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Xavier Flores, la directora general d’Explotació i Construcció d’Adif, Isabel Pardo de Vera, i el director de Rodalies de Catalunya, Félix Martín.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari