Activitats artístiques per enriquir l’aprenentatge dels alumnes

Els Contes Encadenats i la Cantània, a primària, i la festa dels Òscars, a secundària, són alguns exemples a destacar

Els alumnes de l'Escola Font Freda durant la seva actuació de la Cantània a l'Auditori de Barcelona
Escola Font Freda

Les escoles i els instituts de la ciutat duen a terme al llarg del curs diferents iniciatives amb l’objectiu d’enriquir i complementar l’aprenentatge dels seus alumnes. Algunes propostes són de nova creació i s’han implementat aquest curs, com els Contes Encadenats, un projecte que han posat en marxa les escoles públiques de primària amb l’objectiu de promoure la creativitat i la cooperació fent ús de les noves tecnologies. Cada centre ha escrit una part de la història –presentació, nus i desenllaç– i després l’ha penjada en un núvol a Internet perquè hi tingui accés la resta d’escoles.

En l’experiència han participat un total de 18 grups d’alumnes dels cursos entre 3r i 6è, que també havien de fer un vídeo de presentació que han compartit a través de la xarxa. Els contes que han escrit es titulen El desig i la Floravig, Compte amb la xocolata selecta, El planeta Chupa-Chup, El Restaurant Piccola Roma, Les aventures d’en Max i El somni de la Sheila, i es poden llegir a través de la pàgina del Centre de Recursos Pedagògics de Montcada a l’adreça www.xtec.cat/crp-montcada/. “L’experiència ha estat molt enriquidora i ha funcionat molt bé, fer xarxa entre les escoles és important”, explica la directora de l’escola El Viver de Can Sant Joan i coordinadora del projecte, Conxita Roca.

 

Cantània. D’altres iniciatives ja fa un temps que es fan com la participació en la Cantània,  un projecte del servei educatiu de l’Auditori de Barcelona que composa una cantata perquè sigui interpretada per alumnes del cicle mitjà i superior de primària a final de curs. Les escoles Reixac, Elvira Cuyàs, Fedac i Font Freda han participat aquest curs en la 26a edició. Els espectacles es fan a diferents escenaris d’arreu de Catalunya i, en el cas dels infants de Montcada, tenen el privilegi d’actuar a la sala Pau Casals de l’Auditori de Barcelona, acompanyats d’una orquestra, cantants i el director musical. Els infants treballen amb el professor de música de l’escola durant tot el curs la preparació del concert, que es converteix “en una experiència inoblidable per a tothom”, ha manifestat la directora de l’Elvira Cuyàs, Dolors Melero. A més de cantar, també preparen petites coreografies i els seus atrezos.  

 

La festa dels Òscars. L’INS La Ferreria fa quatre anys que va iniciar un projecte interdisciplinar per promoure màteries tan diferents com tecnologia, música, visual i plàstica, informàtica i anglès. Els alumnes de 4t d’ESO han de filmar una pel·lícula en anglès tenint en compte aspectes com fer el guió, els efectes especials, la banda sonora, el vestuari i el maquillatge. També fan pòsters publicitaris i anuncis a la ràdio del centre, a més d’aplicacions per descarregar-les gratuïtament al mòbil. La cloenda del projecte es fa en el decurs d’una cerimònia en anglès que protagonitzen els mateixos alumnes en un acte a l’Auditori Municipal que simula el lliurament dels Òscars de Hollywood, on també s’escullen els millors directors, actors i actrius, entre d’altres guardons.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari