Comencen les III Jornades pel soterrament amb la presentació de l’estudi fet per Barcelona Regional

Aquesta tarda es farà el lliurament del concurs de dibuix infantil i dijous, l’homenatge a les víctimes del tren

Comencen les III Jornades pel soterrament que organitzen conjuntament Ajuntament i Plataforma Tracte Just Soterrament Total i que es desenvoluparan aquesta tarda i dijous. L’Auditori Municipal (plaça de l’Església, 12) acollirà avui el lliurament de premis de la segona edició del concurs de dibuix infantil ‘Les vies de tren a Montcada i Reixac’, a les 19h. Mitja hora més tard, a les 19.30h, Barcelona Regional presentarà un estudi sobre el soterrament de la línia R2 al seu pas pel municipi, que destaca la reducció en un 50% dels costos i també del temps d’execució del projecte. Barcelona Regional ha elaborat aquest estudi a petició de l’Ajuntament. Entre les novetats que planteja, hi ha que les obres es facin en trinxera i no amb tuneladora; dissenyar el túnel a menys profunditat, de manera que la nova estació pugui ser més senzilla i econòmica, i garantir que hi hagi una via mentre durin les obres perquè la circulació no s'hagi d'interrompre. La importància d'aquest estudi pot ser cabdal per al projecte després que en la reunió mantinguda el passat dimecres a Madrid, entre una delegació municipal i representants del Ministeri de Foment i Adif, els representants de l'Estat accepetessin estudiar el seu contingut i valorar la seva viabilitat.

 

Dijous, homenatge a les víctimes

Demà passat, a les 18.30h, es farà l'homenatge a les víctimes del tren a la Cruïlla del soterrament. A l'acte han confirmat la seva assistència el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz. L'homenatge mantindrà la seva estructura tradicional, amb accions carregades de simbolisme en record a les 168 persones que han perdut la vida a data d’avui a les vies del tren al municipi, parlaments oficials i la participació d’entitats culturals.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari