L’Ajuntament destina una partida especial de 50.000 euros per fer front a les necessitats dels més vulnerables

Els serveis d’atenció intensifiquen la comunicació amb la població de risc

Emília Boixader és una veïna de Terra Nostra que utilitza el servei de teleassistència
Sara Abadia
El servei de teleassistència ha intensitat el contacte telefònic amb els seus usuaris

L’Ajuntament ha aprovat una partida especial de 50.000 euros per fer front a les necessitats socials derivades de la crisi sanitària del Covid-19 en el cas de famílies i persones més vulnerables. A banda d'aquesta mesura, el servei de teleassistència truca regularment als seus usuaris –uns 800– per saber com estan i si requereixen ajuda. Per la seva banda, el Servei d’Atenció Domiciliària es manté i s’ha reforçat telefònicament el contacte directe.

Les treballadores i educadores socials del consistori també han intensificat la comunicació amb la població de risc com les famílies per sota del llindar de pobresa, les víctimes de la violència gènere i les persones amb diversitat funcional o malalties mentals. A més, s’està fent seguiment i assessorament a les famílies usuàries dels centres oberts per afrontar millor el confinament a casa.

El menjador social de l’Ajuntament, en funcionament de dilluns a divendres al Centre Cívic l’Alzina de Terra Nostra amb el suport de Creu Roja, redueix els dies de prestació de servei. A partir d’ara, els dinars es donaran els dilluns, dimecres i divendres i els usuaris es podran endur l’àpat de l’endemà. El consistori ha pres aquesta decisió perquè la majoria dels voluntaris són persones grans, considerades població de risc. Per aquest mateix motiu, el Banc d’Aliments, gestionat per voluntaris de Càritas Montcada– rebrà el suport de la Brigada Municipal per preparar i repartir els productes entre els usuaris del servei. Ahir, es van distribuir un total de 116 lots d’aliments de primera necessitat.

 

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari