Amb les aules buides, el professorat intenta que l’alumnat es mantingui actiu

Els estudiants de 2n de batxillerat, preocupats davant la incertesa al voltant de la selectivitat

El conseller d’Educació, Josep Bargalló, ha anunciat que el tancament dels centres educatius per la crisi sanitària del Covid-19 s’allargarà més enllà del 27 de març fins que la pandèmia quedi superada. La notícia no ha sorprès la comunitat educativa que, donada l’evolució dels contagis, veia poc probable la reobertura de les escoles en la data anunciada en un inici. Aquesta mateixa setmana, el màxim responsable en matèria educativa de la Generalitat també va avançar que la preinscripció a Infantil, Primària i ESO, prevista del 23 de març a l’1 d’abril, queda ajornada sine die i que la selectivitat, que s’havia de fer del 9 a l’11 de juny, es posposa fins a les primeres setmanes de juliol.

La incertesa sobre la continuïtat del curs actual preocupa tant al professorat com a l’alumnat. Seguint les directrius d’Educació, els centres de Primària han recomanat activitats als infants que els permetin passar el confinament d’una manera més entretinguda i, alhora, enriquir el seu aprenentatge. Així, algunes de les propostes per a la canalla de P3, P4 i P5 són mirar l’espai 'Una mà de contes', de TV3, fer un diari amb anècdotes del dia amb l’ajuda dels pares i mares, triar una història o conte i representar-la amb titelles, inventar històries, fer experiments com els que es proposen a diversos programes televisius, jugar amb jocs de taula o realitzar activitats al web Edu365, entre d’altres propostes. Pel que fa a Primària, les propostes s’adapten a cada etapa educativa. En línies generals, es recomana fer activitats relacionades amb les matemàtiques, les llengües i el medi natural. Per exemple, es planteja fer un recull fotogràfic de formes geomètriques, consultar la pàgina del Servei Metereològic de Catalunya; visitar museus virtuals, llegir, escriure un diari, veure pel·lícules i l’infomatiu InkoK, inventar històries i representar-les i preparar entrevistes sobre temes d’actualitat, entre d’altres. Són iniciatives per fer en família. No hi ha deures, només són recomanacions”, ha dit la directora de l’Escola Reixac, Heidi Gabarrón. El conseller d’Educació va declarar que no es posarien feines via telemàtica per no contribuir a augmentar la bretxa digital amb les famílies vulnerables que no disposen d’Internet ni de material informàtic.

A Secundària, la majoria d’instituts s’han posat en contacte amb els seus alumnes a través del correu electrònic i altres plataformes com les seves pàgines web per tal de poder mantenir una mínima activitat i no perdre els coneixements adquirits fins ara durant el curs. “Estem en contacte amb els estudiants per no perdre el fil, perquè les famílies sentin que estem a l’altre costat, tenint en compte que aquesta situació s’allargarà”, ha comentat la cap d’estudis de l’INS Montserrat Miró, Gemma Hidalgo.

Per als alumnes de 2n de batxillerat, aquesta situació es fa més angoixant, sabent que d’aquí a pocs mesos hauran de fer front a les proves d’accés a la universitat i no poden avançar en el temari pel tancament dels centres educatius. Ens han proposat fer activitats de manera telemàtica, però és més complicat perquè les explicacions presencials del professorat són molt importants”, ha dit Gerard Vives, alumne de 2n de batxillerat de l’INS Montserrat Miró.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari