SOCIETAT

Les escoles potencien les plataformes digitals per mantenir l'activitat lectiva

La Generalitat facilitarà els recursos necessaris als centres que no disposin de plataformes
23/03/2020 - Sílvia Alquézar

El Departament d’Educació ha posat en marxa des del passat dissabte un pla per dotar als centres educatius dels recursos i eines digitals necessaris amb l’objectiu de donar continuïtat a l’aprenentatge de l’alumnat davant la crisi sanitària del Covid-19, que ha provocat el tancament de les escoles sine die. De manera esglaonada, la Generalitat posarà a disposició d’escoles i instituts un entorn virtual per compartir activitats, fer seguiment del progrés de l’alumnat, fomentar el treball col·laboratiu i incloure la possibilitat de dur a terme videoconferències. També es reforçarà la comunicació dels centres amb la comunitat educativa i s’activarà un pla intensiu de formació per al professorat.

Paral·lelament a aquestes iniciatives d’Educació, les escoles i instituts s’han organitzat per mantenir el contacte amb les famílies i fer arribar propostes de treball a l’alumnat per no perdre el ritme i viure el confinament d’una manera més entretinguda. Diverses escoles públiques del municipi fan servir una plataforma del Departament d’Educació que permet contactar amb l’alumne a través del correu electrònic. Aquest és el cas de l’Escola Elvira Cuyàs, que té implantat aquest sistema de 4t a 6è«Els tutors envien als infants les feines a través del correu, al qual només poden accedir amb una contrasenya personal», explica la directora del centre, Dolors Melero, qui assegura que aquesta eina és molt útil en aquestes circumstàncies.

Per la seva banda, l’Institut Escola El Viver, a Can Sant Joan, també treballa amb la mateixa plataforma que l’Elvira Cuyàs. En el cas de l’ESO, des del primer dia que es van suspendre les classes, el professorat envia regularment activitats al seu alumnat, que disposa d’ordinadors portàtils com a eina de treball habitual a l’aula. Pel que fa a Primària, la plataforma virtual s’utilitza amb els grups de 4t a 6è, però davant d'aquesta situació especial del Covid-19 i tenint en compte que  no totes les famílies disposen de connexió a internet a la llar, el centre ha ideat un sistema perquè cap alumne quedi exclòs. «Amb el telefon mòbil de l’escola hem creat un grup de whatsapp de cada classe a través del qual enviem la feina de cada dia», comenta la directora, Conxita Roca, qui ha destacat que el més important és que «hem aconseguit que les famílies se sentin molt unides i, alhora, hem solucionat el problema de la bretxa digital, que també ens serveix per traslladar altres informacions importants com el repartiment de les targetes moneder per als infants amb beca menjador».

En el cas de l’Escola Fedac, el professorat contacta amb les famílies per mitjà de la seva plataforma educativa i per correu electrònic. Per a l’alumnat d’Infantil fins a 3r, els mestres han dissenyat un espai a la seva web on es pengen les propostes a fer durant la setmana. De 4t a 6è, el centre fa servir el classroom de google, que ja utilitzen habitualment durant el curs. «Cada grup té la seva aula virtual on els professors pugen les activitats i poden fer un seguiment dels infants», ha manifestat el director, David González, qui ha afegit que els seus estudiants estan familiaritzats amb aquest tipus d’eines. A més, per reforçar la comunicació amb les famílies, el centre ha posat en marxa una nova aplicació per poder dur a terme videoconferències per tal que l’alumnat pugui fer el treball col·laboratiu.

777 visites

Publicitat
COMUNICA'T
Contacta amb nosaltres al telèfon
(+34) 935 726 474
o envia'ns un correu electrònic a som@laveu.cat
PARTICIPA

Aquesta web utilitza galetes (cookies) pròpies i de tercers per oferir una millor navegació. Al navegar-hi l'usuari accepta l'ús que fem de les galetes (cookies). L'usuari pot evitar la generació de galetes (cookies) i eliminar-les mitjançant les opcions del seu navegador. Bloquejar les galetes (cookies) pot implicar que alguns dels serveis i opcions d'aquesta web no funcionin correctament.

>