L’elevat augment de defuncions dispara els serveis de les empreses funeràries

Els tanatoris, tancats al públic

L’actual pandèmia del coronavirus està suposant tot un repte per al sector funerari,  un servei considerat essencial que ha incrementat de forma important la seva activitat en les últimes setmanes. És el cas de la Funerària Truyols, que presta servei a Montcada i Reixac i a sis municipis més del Vallès Occidental. Segons el gerent de l’empresa, Josep Maria Pons, des de l’inici de la pandèmia s’ha passat d’una mitjana diària de sis serveis a una trentena, sumant les defuncions dels municipis on té instal·lacions. En 10 dies, només a Montcada, ha fet 7 serveis, la majoria persones que han mort a casa amb símptomes de coronavirus, però també a hospitals i residències. Aquesta circumstància també ha obligat l’empresa a seguir rigorosos protocols de protecció del personal que es desplaça als domicilis i de desinfecció dels espais. “Estem ben equipats i apliquem totes les mesures de seguretat que tenim a l’abast”, ha remarcat Pons, qui destaca que en la història de l’empresa no havien viscut mai un moment així. “Des que es van prohibir les vetlles, estem vivint situacions molts dures en què els familiars del malalt no l’han pogut acomiadar perquè ha mort a l’hospital”, ha afegit el gerent, qui destaca que en els enterraments als cementiris ja no pot assistir cap familiar. La funerària ofereix la possibilitat als familiars d’enviar dibuixos, escrits i altres records per posar-los dins dels taüt en el moment de l’enterrament, una proposta de la psicològa de referència de l’empresa per ajudar a fer el dol de la persona desapareguda. “Som un servei essencial i ens estem esforçant al màxim per donar resposta a totes les sol·licituds malgrat les limitacions que tenim”, conclou Pons.

Pel que fa a a Serveis Funeraris de Barcelona (SFB), empresa participada per l’Ajuntament de Barcelona i el  Grupo Mémora, una de les primeres decisions va ser tancar al públic el tanatori de Collserola per tal d’acondicionar-lo com un gran dipòsit refrigerat. A data d’avui, s’han habilitat dues plantes de 2.500m2 cadascuna per a aquesta finalitat. Una altra mesura adoptada per SFB per minimitzar els riscos de contagi ha estat l’activació d’un sistema de perfil digital per realizar les contractacions dels serveis amb les famílies de forma totalment telemática, evitant desplaçaments innecessaris per als clients. La companyia també ha reforçat les seves plataformes d’assistència psicológica i emocional al dol per a les famílies que han perdut un ser estimat durant l’estat d’alarma.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari