ECP demana una reunió amb Bargalló per reduir la desigualtat educativa

Un grup d’alcaldes i regidors del comuns, entre els quals hi ha l’alcaldessa i l’edil d’Educació, proposen diverses iniciatives per reduir la bretxa digital i social agreujada amb la crisi de la Covid-19

L'alcadessa, Laura Campos, i la regidora d'Educació, Jessica Segovia, formen part del grup d'alcaldes i regidors d'En Comú Podem que ha enviat una carta al conseller d’Educació, Josep Bargalló, per demanar-li una reunió amb l’objectiu d’acordar mesures per reduir la bretxa digital i social en l’educació, agreujada amb la crisi per la Covid-19. Els representants municipals dels comuns proposen millorar la coordinació entre institucions i posar fil a l’agulla en la resolució dels problemes derivats de l’actual situació. La formació lamenta que “els circuits d’informació, la coordinació de les actuacions, i l’assumpció de les responsabilitats pròpies [del departament d’Educació], no han estat sempre els que corresponien, fet que ha provocat malestar en molts municipis”. També sol·liciten que els dispositius mòbils i la connectivitat a internet que s’han distribuït aquests dies entre les famílies més vulnerables es mantinguin en previsió de possibles noves fases de confinament el proper curs. 

De cara al pròxim estiu, ECP proposa que la necessitat d’oferir una oferta educativa i de lleure adequada per pal·liar la desvinculació de l’alumnat del seu entorn educatiu durant el confinament. Els comuns recorden que “el paper dels ajuntaments en la provisió d’aquesta oferta és cabdal”, però insisteixen en què per poder dur-la a terme necessiten informació de la que encara no disposen, i reclamen ajuts econòmics per a que l’alumnat més vulnerable tingui accés a aquestes activitats. D’altra banda, també posen de relleu  la importància de disposar de la informació sobre les previsions del curs vinent en la reobertura dels centres i inici de l’activitat educativa, tant pel que fa als horaris com a les possibles fases d’incorporació progressiva de l’alumnat.

 
Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari