La pandèmia incrementa el nombre de persones en situació d’extrema vulnerabilitat

La Creu Roja de Montcada, Ripollet i Cerdanyola presenta l’informe de les intervencions realitzades durant el primer any de la Covid-19

La Creu Roja de Cerdanyola, Ripollet i Montcada compta amb 3.000 socis i 450 persones voluntàries
Creu Roja
Creu Roja ha editat una publicació on es recullen les intervencions realitzades durant el 2020

La crisi provocada per la Covid-19 ha incrementat el nombre de persones en situació d’extrema vulnerabilitat ateses per l’oficina local de Creu Roja de Montcada, Cerdanyola i Ripollet, que enguany celebra el seu centenari. L’entitat ha presentat el balanç de les intervencions fetes durant el primer any de la pandèmia, amb un gran creixement de l’atenció humanitària. Més de la meitat de persones ateses durant el 2020 es troba dins del grup de població que viu en extrema pobresa.

Durant l’any passat, l’ong va repartir 1.195 kits d’alimentació d’urgència, 631 entregues de primera necessitat, 1.929 kg d’higiene i neteja, 232 targetes de prepagament de supermercats o altres comerços i més de 1.700 menús a domicili, entre les tres poblacions però especialment a Montcada, on hi gestiona el menjador social. “Aquest augment de les intervencions de primera necessitat està estretament vinculat a l’impacte de la Covid-19 en els col·lectius més vulnerables de la societat”, destaca el gerent de l’oficina local, César Martínez.

La Creu Roja va engegar un pla específic de resposta i de recursos per combatre l’emergència sanitària. El projecte va mobilitzar gairebé un centenar de voluntaris i voluntàries, que van fer 1.637 hores d’intervencions davant l’allau de peticions en l’inici de la pandèmia. A més, l’entitat ha fet el seguiment telèfonic de persones en risc d’aïllament social, amb 7.167 trucades a gent gran i altres persones en risc.

D’altra banda, l’ong va mantenir la resta d’àmbits d’actuació, adaptant-se a la nova realitat. Així, els projectes d’infància i d’envelliment actiu van continuar amb classes en línia. L’atenció a la gent gran és un del puntals de l’entitat, que va fer 12.558 intervencions. Per contra, la davallada d’actes culturals, esportius i festius ha provocat una reducció dels serveis preventius de socors i emergències, que només se’n van fer 13, una xifra anecdòtica comparada amb anys anteriors.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari