Casiano León i Alicia Gallego homenatgen la natura

Els dos artistes, d’origen argentí, exposen una sèrie de pintures i gravats

Alicia Gallego, autora dels gravats que integren la mostra, amb la presidenta de l'Àrea de Serveis Municipals, Montse Ribera (ERC)
Mostra de pintura 'Natura compartida', a l'Auditori Municipal

Fins al 25 de febrer es pot visitar a l'Auditori Municipal l'exposició  'Natura compartida', Casiano León i Alicia Gallego. Els dos artistes, d’origen argentí, reinterpreten la natura mitjançant dues disciplines artístiques: la pintura i la xilografia. La inauguració va tenir lloc ahir la tarda amb la presència de la Presidenta de l'Àrea de Serveis Municipals, Montse Ribera (ERC), i amics i familiars de Gallego –León no va poder assistir-hi perquè resideix a Buenos Aires.  

Vells coneguts de l’Escola de Belles Arts de Buenos Aires, León i Gallego es van retrobar ara fa uns anys i van decidir exposar de forma conjunta en adonar-se que existia un punt de connexió entre les seves obres, la natura i les seves formes capricioses. Tot i que León opta per la pintura i Gallego per la xilografia –tècnica de gravat a partir de planxes de fusta– també els uneix l’atracció per la corba i el grafisme, de manera que les obres d’ambdós artistes col·locades l’una al costat de l’altra, conformen un univers harmònic. “A pesar que cadascú treballa al seu estudi, ell a Buenos Aires, i jo a Barcelona, quan reunim les nostres obres veiem que encaixen perfectament”, explica Gallego, que presenta tres sèries de xilografies en blanc i negre. La sèrie ‘Arrels efímeres’ va nèixer arran d’un viatge a Canadà, on va quedar impressionada pels seus grans boscos i arbres de gran tamany. En aquesta sèrie utilitza alguns tocs de vermell aplicats sobre el paper japonès on imprimeix les planxes de fusta. A‘Universos interiors’, una sèrie de format més petit, inventa petits mons orgànics, mentre que a ‘Bresolant la raó’, aposta per una línia còsmica relacionada amb el pensament.

Gallego treballa a partir de dibuixos i fotografies de la natura que després passa pel sedàs de la seva imaginació i per la tècnica del gravat, que requereix molta precisió. Sempre fa un disseny previ a petita escala abans de començar a treballar la fusta, on ha de tenir en compte que el dibuix que resulti de l’estampació quedarà invertit. “Mentre la pintura és molt més directe, el que m’agrada del gravat és que no veus com quedarà fins al final del procés i, sovint, et sorprèn”, va explicar l’autora, que va començar a exposar als anys noranta, i que actualment dona classes de gravat a l’Escola d’Art Superior de Disseny Llotja de Barcelona. La gravadora ja va exposar a l'Auditori Municipal l'any 2012 amb una col·lectiva titulada 'Empremtes de dones', juntament amb sis autores més especialitzades en diferents tècniques de gravat. La seva obra s'ha exposat a diferents ciutats del Canadà, Argentina, Espanya i Itàlia.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari