Maese Pérez rastreja les petjades de grans pintors en l’obra de Joan Capella

L’artista montcadenc imparteix una conferència magistral a l’Auditori Municipal, convidat per l’Aula d’Extensió Universitària

Públic de la conferència de Maese Pérez, feta el 19 de febrer a l'Auditori Municipal amb aforament limitat i mesures de distància social anticovid

L'artista montcadenc Maese Pérez (Caspe, Zaragoza, 1967) va fer seva l'expressió 'le petit sensation', del pintor Paul Cézanne, per proposar al públic de la conferència 'L'obra de Joan Capella: ferro i oli', un interessant joc de coincidències entre algunes obres de l'artista montcadenc i les de grans mestres de la història de la pintura. A la xerrada, organitzada per l'Aula d'Extensió Universitària el 19 de febrer a l'Auditori Municipal, Pérez va fer gala de la seva gran intuïció artística i coneixement de l'art per rastrejar les petjades que els genis del passat van deixar en l'obra d'un pintor com Joan Capella (Montcada 1927-2005), que tot i estar allunyat dels cercles artístics, va saber incorporar a les seves creacions les troballes d'autors anteriors, des del Greco fins a Tàpies, passant per Van Gogh, Vermeer, Degas i Cézanne, entre els més coneguts. "M'agrada imaginar la història de l'art com una gran 'cassola', en què cada artista ha anat afegint diferents ingredients, donant com a resultat un brou del que tots bevem", va apuntar Pérez, per a qui l'obra d'un bon pintor "és el resultat de la suma i la reinterpretació d'influències anteriors que cadascú adapta a la seva forma de ser".

Maese Pérez va destacar l'aroma poètica i melancòlica que desprenen els quadres de Capella, un artista que treballava sempre per la nits, ja que durant el dia regentava la ferreteria familiar –d'aquí el títol de la conferència, ferro de dia i oli de nit. Aquesta realitat va marcar l'estil i els temes del pintor, que pintava preferentment interiors, natures mortes, autoretrats i retrats, especialment de la seva dona M.Pilar Quintana. "Després d'un llarg camí, Capella va trobar el seu propi estil a partir dels anys vuitanta, caracteritzat per la simplicitat de les línies, l'eliminació de tot allò superflu i l'harmonia de les formes", va explicar Pérez, qui va destacar la capacitat del pintor d'incorporar i transformar l'herència rebuda, creant un estil "únic i irrepetible".

Com a activitat complementària a la xerrada, l'Aula MiR organitza una visita guiada a l’exposició 'Pintures al tremp (1970-2002)'. de Joan Capella, que es podrà veure a l’Auditori Municipal a partir del 9 de març. La visita, a càrrec de Maese Pérez, es farà el 14 de març i només està oberta als socis de l’entitat, donada la limitació d’aforament.

 

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari