El Ple ratificarà els acords assolits al 2008 per l’Ajuntament relatius al desdoblament de la línia de Vic

Una moció, consensuada pels portaveus, es mostrarà en contra del projecte d’enllaç entre l’R3 i l’R8

Els grups municipals no volen renunciar a l'estació de Mas Rampinyo
Silvia Díaz

El Ple del pròxim dijous, 28 de juny, debatrà una moció impulsada per l’equip de govern (PSC-CiU) i que s’ha consensuat aquest dimecres, dia 27, a la junta de portaveus prèvia a la sessió, per ratificar els acords presos per l’Ajuntament al 2008 relatius al desdoblament de la línia de Rodalies R3 (Vic-Puigcerdà) i en contra de la proposta que ha presentat el grup parlamentari d’ICV-EUiA a la Cambra Catalana, per tal de donar suport a la proposta d’enllaç entre l’R3 i l’R8 (Martorell-Granollers). Amb aquest projecte estan d’acord els ajuntaments de Ripollet, la Llagosta i Santa Perpètua, però no ho està Montcada i Reixac perquè “comportaria la desaparició de l’actual estació de tren situada a Mas Rampinyo i no contempla una de les nostres principals demandes, al soterrament de l’R3 entre l’avinguda Catalunya i el carrer Frederic Mompou”, ha explicat el president de l’Àrea de Política Territorial, Juan Parra (PSC).

El projecte presentat al Parlament planteja una interconnexió entre l’R3 i l’R8 en un espai situat a l’antic polvorí de Montcada, a la zona del Pla de Reixac, i el desplaçament de l’actual estació de Mas Rampinyo a una zona de major proximitat amb Ripollet, per donar servei a aquest municipi. La unió entre les dues línies de tren es produiria a Montcada, però en el terme a tocar amb la Llagosta. Segons el govern local, aquesta proposta vulnera les al·legacions que al 2008 va presentar l’Ajuntament al Ministeri de Foment arran la presentació del projecte de desdoblament de l’R3 entre Montcada i Reixac i Vic. La principal al·legació que hi va presentar el municipi va ser el soterrament a Mas Rampinyo, però ni ha ha d’altres: fer una rotonda de pas sobre l’avinguda Catalunya, canviar de traçat l’encreuament del torrent de Can Rocamora; potenciar l’accés des de Can Sant Joan a l’estació de Bifuració, ampliar el pas per sora de l’R3 al carrer Nord i modificar l’estació de Montcada-Manresa i construir un viaducte sobre la C-17.

Deixa un comentari