Fins al 29 de setembre es poden demanar ajuts per instal·lar ascensors i millorar l’accessibilitat als blocs de pisos

Les subvencions les atorga l’Àrea Metropolitana de Barcelona i les gestiona l’Oficina Local d’Habitatge

Les comunitats de propietaris que vulguin o hagin de fer reformes per millorar l’accessibilitat als edificis poden acollir-se a la nova convocatòria d’ajuts que atorga el Consorci Metropolità d’Habitatge de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i que gestiona l’Oficina Local d’Habitatge (OHL), situada a l’edifici de l’Ajuntament. Les actuacions susceptibles de subvencionar són la instal·lació d’ascensors i la supressió de barreres arquitectòniques. L’AMB destinarà a aquesta finalitat un total de 5 milions d’euros per a tots els municipis metropolitans i la quantitat que pot rebre cada comunitat és del 50% del cost fins a 4.000 euros per habitatge i per cada 100 m2 útils de local. La convocatòria va destinada a edificis plurifamiliars construïts abans del 1981 i que tinguin un mínim de 8 habitatges. S’acceptaran les sol·licituds de blocs amb menys pisos sempre i quan hi visquin persones més grans de 65 anys o discapacitades o si s’estan fent simultàniament obres de conservació (façanes, coberta, instal·lacions comuns…), tot i que aquestes últimes no són subvencionables a l’esmentada convocatòria.

El primer que han de fer les comunitats que vulguin acollir-se als ajuts és demanar un informe d’idoneïtat a una de les entitats que col·laboren amb l’AMB, com ara el Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació de Barcelona, a qui s’haurà de fer arribar la informació sobre l’estat de conservació de l’edifici (l’atorga la Generalitat), les condicions actuals d’accessibilitat, un certificat d’eficiència energètica, el projecte tècnic de rehabilitació, fotografies dels elements que s’hi hauran de modificar, llicència municipal de les obres, una declaració responsable i un pressupost, tot i que en el cas que l’actuació superi els 50.000 euros, s’hauran de presentar més ofertes.

Un cop obtingut l’informe d’idoneïtat, caldrà presentar-ne una còpia a l’OLH i una sol·licitud dels ajuts. Per demanar l’infome d’idoneïtat hi ha temps fins al 15 de setembre i el termini per lliurar la documentació acabarà el 29 de setembre, tot i que es recomana fer els tràmits el més aviat possible perquè el procés d’admissió es podria tancar abans si s’exhaureix la dotació pressupostària. L’OLH de Montcada i Reixac està situada a la segona planta de l’edifici de l’Ajuntament. Per contactar-hi, podeu trucar al telèfon del consistori (935 726 474) o bé enviar un correu electrònic a l’adreça [email protected].

Seccions:

Deixa un comentari