Adif adjudica per dos milions d’euros la redacció dels projectes per fer el soterrament de l’R2

L’Ajuntament expressa la seva satisfacció pel compliment del calendari pactat amb el Ministeri

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha adjudicat la redacció de l'estudi informatiu i dels projectes bàsic i constructiu del soterrament de la línia R2 al seu pas per Montcada i Reixac per un import de 2.058.621,6 euros a una Unió Temporal de Empreses (UTE) integrada per les companyies Teccuatro, TRN Trayet i Geocontrol. Els treballs s'hauran de realitzar en el termini màxim de 21 meses, és a dir, abans d'acabar el 2019.

L'alcaldessa, Laura Campos (ICV-EUiA), i el president de l'Àrea Territorial, Jordi Sánchez (ERC), han expressat la seva satisfacció després de conèixer la notícia. "Amb aquesta contractació es dóna un nou impuls als compliments dels compromisos adquirits per part del Ministeri de Foment i d'Adif amb Montcada i Reixac per dur a terme el soterrament al nostre municipi", ha dit Campos. Per la seva banda, Sánchez, ha puntualitzat que "tot i que s'està complint el calendari previst no estarem tranquils fins que s'iniciïn les obres i, per tant, estarem atents al compliment del cronograma establert".

 

Detalls del projecte

La redacció de l'estudi informatiu i dels projectes bàsic i constructiu del soterrament inclouran una longitud de prop de 4 km, des del barri barceloní de Vallbona fins a la sortida a l'alçada de les antigues pistes d'atletisme, a Pla d'en Coll, passant per sota del riu Ripoll i l'autopista C33. L'actuació inclou també la construcció d'una nova estació, amb l'edifici de viatgers en superfície i les andanes soterrades. La seva ubicació, propera a l'actual, estarà determinada pel traçat final de les vies.

La previsió estatal és que les obres del soterrament de la línia de França al seu pas pel municipi s'iniciïn el primer trimestre del 2020, amb un cost econòmic de 300 milions de euros. La intervenció permetrà la permeabilitat al centre del nucli urbà, històricament dividit per la infraestructura, i eliminarà el perill de les vies i els dos passos a nivell en superfície, així com el gran impacte visual i acústic del sistema ferroviari.

L'alcaldessa també ha anunciat que el proper 30 de gener es tornarà a trobar la comissió de seguiment de les obres del soterrament, formada per representants del Ministeri de Foment, l'Adif, la Generalitat, els ajuntaments de Montcada i Reixac i Barcelona, l’agència Barcelona Regional i la plataforma Tracte Just Soterrament Total (PTJST). Campos ha explicat que "en aquesta reunió, a la que assistirà el president d'Adif, Juan Bravo, concretarem més els aspectes tècnics i administratius dels projectes".

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari