La UTE proposa el mètode d’excavació en mina al seu pas pel Rec Comtal

Aquest dimecres s’ha reunit la comissió tècnica del projecte, a la qual ha assistit l’Ajuntament. La proposta permetria recuperar una part del projecte del 2010 i reduir els tràmits administratius

Reunió de la comissió tècnica de seguiment del projecte de soterrament de l'R2
Premsa Ajuntament

La comissió tècnica que fa el seguiment de la redacció del projecte del soterrament de la R2 al seu pas per Montcada i Reixac s'ha reunit aquest matí a les instal·lacions del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya. L'objectiu de la reunió ha estat tractar aspectes tècnics relacionats amb el mètode constructiu de l’obra.

La delegació municipal integrada per l'alcaldessa, Laura Campos , el president de l'Àrea Territorial, Jordi Sánchez, acompanyada d'arquitectes municipals, s’ha reunit amb  representants del Ministeri de Foment, l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (ADIF), l'Agència Catalana de l'Aigua i la Direcció General d'Infraestructures de la Generalitat. A la trobada també han assistit els tècnics de la unió temporal d’empreses (UTE), formada per les empreses Teccuatro, TRN-Táryet i Geocontrol. La UTE, que s’encarrega de la redacció de l'estudi informatiu i els projectes bàsic i constructiu del soterrament de la R2 al seu pas per Montcada i Reixac, ha anat acompanyada d’un catedràtic expert en Hidrologia.

Durant la reunió, els enginyers de la UTE han proposat a la comissió tècnica la possibilitat d’utilitzar el mètode constructiu d’excavació en mina en una part de l’obra per fer el soterrament de la R2 per evitar possibles problemes amb el freàtic. Aquest tram, si venim de Barcelona, començaria a Vallbona i s'acabaria a l'inici de l'antic solar de l'empresa Valentine i després d'haver superat el Rec Comtal. La solució suposaria reprendre el projecte del 2010 modificant l’ús de la tuneladora per la construcció d’un túnel amb la tècnica que es fa servir pe excavar pous amb màquines. Segons els tècnics de l’enginyeria contractada per l’Estat, suposaria, a més, simplificar els tràmits administratius, ja que es podria aprofitar l’estudi de declaració d’impacte ambiental realitzat per al projecte del 2010 –encara vigent- i reduir el procediment i el temps d’aquesta tramitació perquè s’estalvia el període d’exposició pública.

“Haurem d’estudiar amb els nostres tècnics aquesta proposta per veure si és viable”, ha comentat l'alcaldessa, Laura Campos (ICV-EUiA), qui ha afegit que “hem exigit que a la propera reunió de la comissió tècnica  presentin el cronograma actualitzat de les obres i un calendari el màxim detallat dels treballs perquè aquesta actuació marcarà el futur del municipi”. Per la seva banda, el president de l’Àrea Territorial, Jordi Sánchez (ERC), ha manifestat que “com ja tenim antecedents amb el Ministeri i amb l’Adif ara mateix desconfiem de la proposta fins que veiem la seva viabilitat” i ha afegit que “el consistori serà inflexible i no renunciarà ni un metre de soterrament ni un dia de retard”.  

La comissió tècnica integrada per tècnics de totes les administracions i empreses implicades en el projecte del soterrament de la R2 al seu pas per Montcada i Reixac es reunirà novament el proper 28 de novembre. D’altra banda, el consistori i la Plataforma Tracte Just Soterrament Total organitzen per al proper dilluns, 5 de novembre, una jornada de treball amb diputats al Parlament de Catalunya i al Congrés dels Diputats de totes les forces polítiques amb representació al municipi.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari