El servei de l’estació i dels passos a nivell es mantindran durant les obres de construcció del túnel

La comissió tècnica de seguiment es va reunir aquest dimarts al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat

La comissió tècnica continua avançant en el seguiment del projecte de soterrament de l'R2
Premsa Ajuntament

Mentre es facin les obres del soterrament de l'R2 al seu pas per Montcada i Reixac es mantindrà la circulació de trens en dobla via i continuarà en funcionament l’actual estació i els dos passos a nivell dels carrers Bogatell i Pasqual. Aquestes són algunes de les novetats que es van tractar a la quarta reunió de la comissió tècnica de seguiment de la redacció del projecte del soterrament, que va tenir lloc aquest dimarts a la tarda a les instal·lacions del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

A la reunió hi van assistir representants del Ministeri de Foment, Adif, Ajuntament de Barcelona, Agència Catalana de l'Aigua i Direcció General d'Infraestructures de la Generalitat, a més de tècnics de la Unió Temporal d’Empreses (UTE), formada per Teccuatro, TRN-Táryet i Geocontrol, que s’encarrega de la redacció de l'estudi informatiu i els projectes bàsic i constructiu del soterrament de l'R2 al seu pas pel municipi. Per part del consistori montcadenc, va assistir el president de l’Àrea Territorial, Jordi Sánchez (ERC), acompanyat de la directora d’Urbanisme, Marta Bunyesch. Jordi Sánchez ha mostrat la seva satisfacció després de la reunió i ha afirmat que “tot i ser una obra de gran envergadura es garantirà la mobilitat de vianants i vehicles entre els dos costat de les vies durant tota l’actuació”.

Durant la reunió, els representants de Foment, Adif i de la UTE van informar sobre els desviaments provisionals que es realitzaran durant l’execució de les obres per tal de mantenir els serveis ferroviaris. Els tècnics van explicar que, a la zona entre el barri de la Ribera i el riu Ripoll, es desplaçaran, en primer lloc, les dues vies al costat mar per poder treballar amb el sistema de pantalla al costat contrari. Posteriorment, es desplaçaran un altre cop, de forma provisional, les dues vies sobre l’altre cantó de la llosa (costat muntanya) per treballar l'altra part. L’actuació acabarà quan es tornin a traslladar les vies a l’interior del túnel construït.

Disseny de l'estació

Els representants estatals també van informar que hi ha un equip d’arquitectes treballant en la futura estació de tren que ha de donar servei al centre de municipi. La proposta presentada preveu aprofitar l’actual edifici de l’estació, on hi hauria una ascensor i una escala a l’interior, i crear un altre accés on actualment hi ha l’estació elèctrica de Renfe (carrer Guadiana), que també connectaria amb l’estació soterrània i amb les andanes inferiors.

Els tècnics contractats per Foment i Adif també van explicar les mesures correctores que proposa l’estudi hidrogeològic per minimitzar l’impacte que suposa el traçat soterrani del tren al freàtic. Al tram comprés entre l’estació de tren i el riu Ripoll i entre el riu i la zona de Font Freda s’instal·laran sifons de pressió per fer circular l’aigua freàtica per un sistema de canonades per sota del túnel. Al tram on conflueix la sortida del túnel amb l’autopista C-33 es farà servir un sistema de portells, que permet passar l’aigua de forma natural per sota de les pantalles construïdes per fer el túnel. Per a la zona del riu Ripoll, l’actuació preveu la instal·lació d’un mantell de graves a sobre de la llosa que garantirà la impermeabilitat del cabal de l’aigua.

Els representants de la UTE també van explicar les accions que s’estan realitzant a la campanya geotècnica i van informar de les properes actuacions que es faran per a l’estudi de soroll i vibracions, així com les inspeccions que es faran als edificis propers a la zona d’obres. Els tècnics van reconèixer que la solució que s’està estudiant per evitar les afectacions al Rec Comtal, en el tram on es creua amb el soterrament a l’alçada del carrer Pasqual, és una de les parts més complicades del projecte.

El president de l’Àrea Territorial, Jordi Sánchez, ha afirmat que “hem comprovat a aquesta reunió que s’estan trobant solucions per a totes les dificultats tècniques i això permetrà disposar del projecte executiu durant aquest 2019”. Durant la trobada el representant del Ministeri va confirmar que l’estudi bàsic estarà finalitzat el proper mes de juny. La comissió tècnica es tornarà a reunir el proper 21 de maig. 

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari