Adif presenta al consistori l’avantprojecte de la futura estació que es construirà amb el soterrament de l’R2

Es tracta d’un edifici modern que comptarà amb un gran vestíbul i estarà envoltat d’una plaça

Imatge de la reunió de la comissió tècnica del projecte del soterrament de l'R2 mantinguda ahir a la Generalitat
Premsa Ajuntament

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha presentat a l'Ajuntament l’avantprojecte de la nova estació de l'R2, que ha realitzat el seu departament d’arquitectura conjuntament amb l’empresa pública INECO. La presentació del disseny va tenir lloc ahir durant la setena reunió de la comissió tècnica de seguiment de la redacció del projecte del soterrament de la línia fèrria, que es va fer a les dependències del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat i va comptar amb la presència de representants d’Adif, de l’Ajuntament de Barcelona, de l’Agència Catalana de l'Aigua i de la Direcció General d'Infraestructures de la Generalitat, a més dels tècnics de la unió temporal d’empreses que s’encarrega de la redacció de l'estudi informatiu i els projectes bàsic i constructiu del soterrament de l'R2. Per part del consistori montcadenc hi van assistir l’alcaldessa, Laura Campos (ECP); el president de l’Àrea Territorial, Jordi Sánchez (ERC), i la coordinadora de l’Àrea Territorial, Marta Bunyesch.

Els tècnics d’Adif van informar que la futura estació –en substitució de la que hi ha actualment al carrer Generalitat i que es conservarà en estar catalogada com a part del Patrimoni– serà un edifici modern, on predominarà la llum natural que entrarà per un sistema de finestres fins al vestíbul interior i a l’entresòl, des d’on s’accedirà a les vies inferiors amb escales i ascensors. Una gran plaça acollirà l’exterior de la instal·lació. A la trobada també es van tractar altres qüestions, com les afectacions al Rec Comtal i a d'altres serveis, els sistemes que s’aplicaran durant l’actuació per facilitar la correcta circulació de les aigües freàtiques entre les dues bandes de la infraestructura ferroviària i la reducció dels desnivells existents entre els carrers al llarg del recorregut de la línia.

Estació de Bifurcació

D’altra banda, la delegació municipal va aprofitar la reunió de la comissió tècnica per fer una trobada prèvia amb el director de Projectes d’Adif, Juan Carlos Monge, i amb el coordinador de Rodalies, Pere Macías, i demanar més informació sobre la redacció d’un estudi d’alternatives i els projectes bàsic i constructiu de la remodelació de l’estació Montcada-Bifurcació (R3, R4 i R7). Monge i Macías van explicar que aquesta zona és un punt estratègic de la xarxa de rodalies al nord de Barcelona i que està prevista la remodelació de la platja de vies per acollir l’estacionament de trens de rodalies. Aquesta acció permetria un augment de la capacitat del túnel del carrer Aragó.

L’actuació integral inclourà també la millora de les andanes i de l’accessibilitat dels usuaris a l’estació per mitjà del pas inferior. La previsió d’Adif és que el projecte executiu de l’obra s’adjudiqui al 2021. L'alcaldessa va expressar la seva satisfacció pel fet que l'actuació “permeti donar solució a una reclamació històrica del consistori i de l’associació veïnal de Can Sant Joan i contribueixi a millorar una estació que està obsoleta”.

Els representants municipals van aprofitar per reclamar a Adif que executi la urbanització de la plaça de la Pedra, després que se signés un conveni el 2011 i que es redactés el projecte executiu el 2012. Davant la negativa d’Adif de complir aquests compromisos adquirits, el consistori va presentar en 2015 un contenciós administratiu contra el gestor ferroviari. Monge es va comprometre a estudiar i traslladar la reclamació municipal a la presidència d’Adif. El president de l’Àrea Territorial, Jordi Sánchez, va assenyalar que “amb la urbanització d’aquesta plaça es dignificaria l’entorn de l’accés a l’estació i l’entrada al municipi”.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari