La Favmir iniciarà una campanya per reclamar millores al transport públic

El col·lectiu reclama una nova llei de finançament que elimini l’impost del transport que paguen les famílies en funció de l’IBI

D'esquerra a dreta, Alejandro Regorigo i Antonio Cera, de la Favmir, i Jordi Giró i Torcuato Matilla, de la Confavc
Laura Grau

La Federació d'AV de Montcada i Reixac (Favmir) iniciarà una campanya per reivindicar millores al transport públic i una nova llei de finançament d'aquest servei que elimini l'actual impost del transport que cobra l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). El col·lectiu considera que aquest tribut, que es calcula en funció de l'IBI, és injust i no té en compte altres factors com la situació econòmica real de les famílies. Aquest és el principal acord de l'assemblea que va organitzar la Favmir ahir la tarda a la Casa de la Vila, amb la participació de representants de les AV de Can Sant Joan, Terra Nostra, Zona 21, Can Pomada i Font Pudenta. El president de l'entitat, Antonio Cera, confia que a la propera assemblea que es farà la gener, participin més entitats veínals.

Entre les demandes de millora del transport públic a Montcada, el responsable de temes de mobilitat de la Favmir, Alejandro Regorigo, va destacar la modificació del recorregut de l'autobús 155 que connecta Can Cuiàs i Terra Nostra. "Proposem que sigui un bus de circumval·lació, pensant sobretot en l'ús que en fan els estudiants de l'INS La Ferreria que provenen de barris allunyats", va dir Regorigo, que també va reclamar l'ampliació del recorregut del bus nocturn N3.

La Favmir també va convidar a l'assemblea el president i el vicescretari de la Confederació d'Associacions de Veïns de Catalunya, Jordi Giró i Torcuato Matilla, respectivament. Giró va posar sobre la taula "la necessitat d'articular una llei de finançament del transport públic per garantir la millora dels serveis que reben els ciutadans, entenent que l'actual impost del transport, pactat al 2006, té una gran repercussió en les economies familiars més vulnerables". Per la seva banda, Matilla va parlar sobre el Pla Específic de Mobilitat del Vallès, pendent d'aprovació, "que preveu accions positives com el soterrament de l'R2 al seu pas per Montcada i altres grans obres sobre les quals hem d'estar atents perquè suposaran un gran impacte per als veïns".

 

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari