NOTICIES
ENTREVISTA AL PRESIDENT DE L’ÀREA DE SERVEIS GENERALS

‘La dispersió del municipi encareix molt la neteja viària i la recollida de residus’

De la Torre, amb una llarga trajectòria en el món sindical, es va presentar com a número 3 de la llista d’En Comú Podem a les passades eleccions
De la Torre, amb una llarga trajectòria en el món sindical, es va presentar com a número 3 de la llista d’En Comú Podem a les passades eleccions.
Foto: David Perdigón
Juan Carlos de la Torre és un dels regidors amb més responsabilitats en el govern, repartides en tres àrees diferents
20/12/2019 - Pilar Abián

Juan Carlos de la Torre (ECP) té 53 anys i s’ha estrenat aquest mandat com a càrrec públic. Posiblement és el regidor amb la visió més transversal de tot el govern ja que, a més d’assumir la presidència de l’Àrea de Serveis Generals, també és reponsable de Recursos Humans; Ciutadania i Participació Ciutadana; Cooperació i Solidaritat, Serveis Municipals i Via Pública.   
 

Quina és la funció de l’Àrea de Serveis Generals?
És la que presta els serveis interns al propi Ajuntament, és a dir, l’engranatge de l’administració.
En quina fase es troba el procés de modernització de l’Ajuntament?
A l’octubre del 2020 ha d’estar en marxa l’expedient electrònic i el volem implementar en una primera fase a finals de  juliol, amb la notificació electrònica inclosa. Al llarg del mandat també volem millorar el sistema de telecomunicacions perquè la interconnexió entre els equipaments sigui més segura i per garantir una millor  eficàcia i efectivitat de les nostres gestions i tràmits.
A nivell de personal, què n’opina del nombre d’efectius que té l’Ajuntament?
Tenim una plantilla ajustada als paràmetres de un municipi com el nostre, amb limitacions per ampliar-la.  L’estructura municipal compta amb 322 funcionaris dels quals un 20% son de caràcter interí. Pel que fa a la Brigada municipal, ens manquen operaris per poder fer front a les moltes necessitats que té el municipi. Una part important de les seves intervencions responen a urgències i això s’ha de revertir cap a tasques de manteniment i prevenció. Tot això passa per dotar-la dels efectius necessaris i d’una major formació i especialització per donar-li contingut. També és cert que hi ha actuacions que requereixen una especialització molt concreta que la Brigada no pot assumir i que les derivem a empreses. Aprofito per dir que l’Ajuntament compta amb un equip de gent molt compromesa i implicada amb la seva feina.    
Com a regidor de Serveis Municipals i Via Pública, quin és el principal repte a assolir?
Una prioritat és aconseguir que els carrers estiguin en condicions òptimes. Malauradament no podrem invertir tot els que ens agradaria perquè tenim un pressupost molt limitat. Tot i així, es poden garantir las inversions necessàries per seguir creixent, millorant i mantenint els espais. Per això, penso que és important reforçar la Brigada, perquè pugui assumir més actuacions a la via pública. L’altre objectiu és avançar en la recollida selectiva de residus i reduir al màxim els abandonaments de mobles i andròmines al carrer i l’impacte dels actes incívics.
És fàcil gestionar la via pública d’un municipi tan fragmentat?
No gens. Tenim 12 barris i molta dispersió entre alguns d’ells. Això encareix molt el cost de la recollida de residus i la neteja dels carrers. En total, ens costa 5 milions d’euros, el mateix que a un municipi amb 60.000 habitants, gairebé el doble que el nostre però amb un nucli urbà concentrat. La dispersió i fragmentació del territori augmenta el temps dels treballs i, per tant, els costos del servei. Això, òbviament, ens perjudica i fa necessari un esforç constant de millora dels processos per optimitzar els recursos.
Pel que fa a la recollida de residus, en quin aspecte vol incidir?
En l’augment del percentatge de separació selectiva i en la lluita contra l’ incivisme.
D’acord amb les directrius de la UE i la Generalitat, l’any vinent hem d’arribar al 60% pel que fa a la recollida selectiva de residus. Ho veu viable?
Ara estem al 43,5%, encara ens falta però no estem tan lluny. Fins i tot millorem el percentatge d’altres poblacions veïnes i superem la mitjana de la comarca que és del 39%. Reconec que serà difícil però tenim previst fer una campanya molt potent i continuada per conscienciar la població sobre la necessitat de separar els residus. Ens estem jugant el futur del planeta i en aquesta lluita ens hem d’implicar tots, ciutadania i administracions i és necessari un alt nivell de compromís i conscienciació social.  
Confia que la campanya sigui efectiva contra l’incivisme?
Malauradament hi ha persones que són impermeables a qualsevol acció que facis i que actuen sense el més mínim respecte al nostre entorn, sense tenir cura de l’espai comú. Per sort, són una minoria enfront la gran majoria però els seus actes tenen un impacte molt fort i visual. Tot plegat ens ha de servir per reforçar el nostre compromís amb el respecte amb el nostre entorn amb més pedagogia, més informació i major conscienciació. Les mesures sancionadores han de tenir un caràcter coercitiu.
Què n’opina de la iniciativa  que ha posat en marxa un grup de veïns a Can Sant Joan amb el lema ‘Aceras limpias’?
Trobo que és molt positiva i que diu molt dels veïns i veïnes que la impulsen. Demostren que estan implicats i compromesos amb el seu barri i que volen treballar per la seva millora. Com a Ajuntament, tenen tot el nostre suport.   
Vostè també és el responsable de la Regidoria de Ciutadania. Què farà per propiciar la participació en els afers municipals?
Sortosament, tenim un teixit associatiu molt potent que és l’enveja de tota la comarca. En aquest mandat la nostra intenció és crear els Consells de barri amb representació de les entitats, fer una diagnosi de les necessitats de cadascun d’ells i marcar els objectius a assolir. També volem seguir impulsant els pressupostos participatius però amb la voluntat que els projectes responguin al model de ciutat que realment volem i que hem de dissenyar entre tots, amb una visió estratègica. D’altra banda, des de Participació  Ciutadana hem promogut el punt del voluntariat, un projecte adreçat a persones i entitats interessades a col·laborar o participar en projectes que es fan a la localitat.
Una altra de les responsabilitats que té és Cooperació i Solidaritat. Per què és necessària una regidoria com aquesta?
Perquè essencialment la solidaritat es la base de la societat i no parlem de fer caritat. Des del municipi no hem de perdre de vista els compromisos assumits per llei al 2001 de dedicar el 0,7% del pressupost a països en vies de desenvolupament. Actualment estem molt lluny d’aquest objectiu i ens agradaria apropar-nos en aquest mandat a aquesta xifra i poder destinar més recursos als projectes en què participem com a socis del Fons Català de Cooperació. 

937 visites

Publicitat
COMUNICA'T
Contacta amb nosaltres al telèfon
(+34) 935 726 474
o envia'ns un correu electrònic a som@laveu.cat
PARTICIPA

Aquesta web utilitza galetes (cookies) pròpies i de tercers per oferir una millor navegació. Al navegar-hi l'usuari accepta l'ús que fem de les galetes (cookies). L'usuari pot evitar la generació de galetes (cookies) i eliminar-les mitjançant les opcions del seu navegador. Bloquejar les galetes (cookies) pot implicar que alguns dels serveis i opcions d'aquesta web no funcionin correctament.

>