El Consell Comarcal habilita un servei de suport emocional via telèfon

L’ens treballa també amb els ajuntaments per fer el seguiment de persones vulnerables

El Consell Comarcal del Vallès Occidental posa en marxa aquest dilluns, 30 de març, un nou servei per donar respostes i acompanyar la ciutadania, a la vegada que fer suport als ajuntaments en la seva tasca de seguiment de les persones més vulnerables. La situació de confinament de la ciutadania està tenint conseqüències com l’aparició, l’increment o l’agreujament de situacions personals que afecten l’estat emocional i/o psicològic de les persones.

D’una banda, s’ha habilitat una línia telefònica gratuïta d’informació i suport emocional, el 900 293 534. Aquest servei pot fer acompanyament emocional i resoldre dubtes de persones que puguin sentir-se angoixades o preocupades per diferents qüestions relacionades amb la situació creada pel Covid-19. Les trucades es podran derivar a personal tècnic del Consell Comarcal o a recursos especialitzats, com serveis de voluntariat, d’atenció a les dones, entitats que ofereixen suport en diferents àmbits. El servei funcionarà de dilluns a diumenge, de 9 a 21 h.

El servei s’ha configurat amb la participació de personal de tot el Consell Comarcal i s’ha creat un equip de 15 persones, format per professionals de la psicologia així com persones que habitualment treballen cara al públic i que donen suport en gestió del dol. Tot l’equip treballa des de casa seva, amb la infraestructura pertinent aportada per l’ens comarcal.

D’altra banda, el Consell Comarcal també dona suport els ajuntaments de la comarca. Des d’aquesta línia es faran trucades de seguiment i acompanyament a persones vulnerables, en coordinació amb els ajuntaments. Totes aquestes trucades apareixeran als dispositius telefònics com a trucades sortints i no entrants.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari