La web municipal i els nous canals de comunicació es consoliden com a font d’informació sobre el coronavirus

La xifra d’usuaris de ‘montcada.cat’ ha augmentat un 190% des de l’inici de la pandèmia

L'app municipal ha registrat més de 1800 descàrregues entre IOS i Android
PA

Els canals de comunicació de l’Ajuntament de Montcada i Reixac, des de la pàgina web montcada.cat fins a les xarxes socials, han augmentat significativament la seva audiència arran de la pandèmia de la COVID-19. Des de la detecció dels dos primers casos de coronavirus al municipi, el passat 9 de març, el nombre d’usuaris a la web municipal ha passat de 28.011 (període: de l’1 de gener fins al 8 de març) fins als 81.249 registrats aquesta setmana. Només el 9 de març es van registrar 17.290 usuaris, un 62% respecte al total anual acumulat fins llavors.

Pel que fa al nombre de pàgines vistes, aquestes han experimentat un increment similar. De l’1 de gener al 8 de març, el total de pàgines vistes era de 115.280, mentre que del 9 de març fins a aquesta setmana la xifra ha estat un 160% superior (297.302).

Davant la crisi sanitària i econòmica ocasionada pel virus, el Departament de Comunicació del consistori va apostar per potenciar la publicació de continguts i per crear noves seccions específiques a la pàgina web on agrupar la informació més important per categories, amb blocs informatius com el de les mesures adoptades pel consistori en la lluita contra la COVID-19, les novetats en regidories com Habitatge o Promoció Econòmica i Ocupació o consells per a la ciutadania a l'hora de sortir al carrer i seguir les mesures d'higiene.

Coincidint amb la crisi de la COVID-19 i amb l’objectiu d’arribar de manera més directa a la ciutadania, l’Ajuntament va llençar a mitjans de març nous canals de comunicació online. El canal de WhatsApp compta ja amb 632 subscriptors, mentre que el de Telegram té 175 i l’app municipal ha registrat 603 descàrregues a IOS i 1.284 a Android.

Finalment, les xarxes socials del consistori també han vist incrementat el seu nombre de seguidors. Facebook ha registrat una pujada de 380 (fins a les 6.614 persones), mentre que Twitter ha passat dels 1.238 als 1.537 i Instagram de 2.954 a 3.607. El canal de YouTube, reactivat al febrer, també passa dels 98 als 151 subscriptors.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari