Els CAP mantenen les eines telemàtiques de contacte amb la ciutadania instaurades durant l’estat d’alarma

L’ICS ha reforçat l’ús dels canals telemàtics, telèfon i internet per optimitzar les visites presencials

El CAP Les Indianes és un dels dos centres d'atenció primària del municipi

L’Institut Català de la Salut (ICS) ha decidit mantenir després de l’estat d’alarma les eines telemàtiques que s’han potenciat als Centres d’Atenció Primària de la demarcació de Barcelona, a la qual pertanyen els dos ambulatoris locals. L’ICS assegura que ha quedat demostrada la seva eficàcia per canalitzar les sol·licituds dels pacients i millorar l’accés a la sanitat primària.

En els darrers mesos, s’ha reforçat l’ús dels canals telemàtics, telèfon i Internet, per optimitzar les visites presencials. En el cas de La Meva Salut, de l’eConsulta o del web de programació de visites, que ja s’utilitzaven, ara permet enviar un missatge amb el motiu de la consulta. El professional sanitari valora si l’atenció requereix una visita presencial o es pot solucionar de forma telemètica. D’altra banda, també s’ha potenciat l’accessibilitat telefònica trucant directament al CAP o al telèfon de programació de visites, que deriva la consulta a l’ambulatori corresponent perquè el facultatiu contacti directament amb el pacient.

Per contactar amb el CAP via telèfon, es pot fer una trucada a la central de l’ICS (933268901) o bé directament als ambulatoris del municipi. L’horari d’atenció és de dilluns a divendres, de 8 a 20h. Per internet, es pot enviar un missatge a través del web de programació de visites (ics.gencat.cat) o enviar una eConsulta a través de La Meva Salut. En cas d’urgència, cal trucar al 112.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari