L’Institut Català de la Salut (ICS) ha decidit mantenir després de l’estat d’alarma les eines telemàtiques que s’han potenciat als Centres d’Atenció Primària de la demarcació de Barcelona, a la qual pertanyen els dos ambulatoris locals. L’ICS assegura que ha quedat demostrada la seva eficàcia per canalitzar les sol·licituds dels pacients i millorar l’accés a la sanitat primària.
En els darrers mesos, s’ha reforçat l’ús dels canals telemàtics, telèfon i Internet, per optimitzar les visites presencials. En el cas de La Meva Salut, de l’eConsulta o del web de programació de visites, que ja s’utilitzaven, ara permet enviar un missatge amb el motiu de la consulta. El professional sanitari valora si l’atenció requereix una visita presencial o es pot solucionar de forma telemètica. D’altra banda, també s’ha potenciat l’accessibilitat telefònica trucant directament al CAP o al telèfon de programació de visites, que deriva la consulta a l’ambulatori corresponent perquè el facultatiu contacti directament amb el pacient.
Per contactar amb el CAP via telèfon, es pot fer una trucada a la central de l’ICS (933268901) o bé directament als ambulatoris del municipi. L’horari d’atenció és de dilluns a divendres, de 8 a 20h. Per internet, es pot enviar un missatge a través del web de programació de visites (ics.gencat.cat) o enviar una eConsulta a través de La Meva Salut. En cas d’urgència, cal trucar al 112.