El Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge (SIDH) a Montcada i Reixac va iniciar durant el 2020 un total de 84 expedients, el que suposa un augment del 9% respecte a l’any anterior, quan es van haver d’obrir 77. El SIDH va fer un total de 57 entrevistes personals, un 3,6% més que al 2019. Durant tot l’any, es van tancar una trentena de casos relatius a intermediacions (4), assessoraments (16) i informació (8). Amb aquest balanç, i a data del 31 de desembre de 2020, el SIDH té oberts prop d'un centenar d'expedients, dels quals més del 50% compten amb una proposta validada, que ja s’ha trasmès a les entitats financeres implicades. La regidora d’Habitatge de l’Ajuntament, Jessica Segovia (ECP), ha valorat positivament les dades i ha destacat que “el servei està cada vegada està més consolidat i que s’està convertint en un referent d’informació i assessorament per a la ciutadania”.
El SIDH és un servei gratuït d’informació sobre les opcions que hi ha per afrontar els problemes de pagament de l’habitatge –préstec hipotecari o renda de lloguer–, assessorament personalitzat sobre les diverses mesures o alternatives de resolució del conflicte, i intermediació, negociant amb les entitats financeres perquè acceptin les propostes de solució acordades.
Aquest servei, que ofereix la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya amb la participació dels col·legis d’advocats, té com àmbit d’actuació Montcada i Reixac, Cerdanyola del Vallès i Ripollet. Per obtenir informació relacionada amb aquest punt, es pot contactar al correu electrònic sidh4@montcada.org o bé al telèfon 935 726 496, de 9 a 14h.