El Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge incrementa en un 9% el nombre de consultes

El SIDH és un servei gratuït d’informació sobre les opcions que hi ha per afrontar els problemes de pagament de l’habitatge

El Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge (SIDH) a Montcada i Reixac va iniciar durant el 2020 un total de 84 expedients, el que suposa un augment del 9% respecte a l’any anterior, quan es van haver d’obrir 77. El SIDH va fer un total de 57 entrevistes personals, un 3,6% més que al 2019. Durant tot l’any, es van tancar una trentena de casos relatius a intermediacions (4), assessoraments (16) i informació (8). Amb aquest balanç, i a data del 31 de desembre de 2020, el SIDH té oberts prop d'un centenar d'expedients, dels quals més del 50% compten amb una proposta validada, que ja s’ha trasmès a les entitats financeres implicades. La regidora d’Habitatge de l’Ajuntament, Jessica Segovia (ECP), ha valorat positivament les dades i ha destacat que “el servei està cada vegada està més consolidat i que s’està convertint en un referent d’informació i assessorament per a la ciutadania”.
El SIDH és un servei gratuït d’informació sobre les opcions que hi ha per afrontar els problemes de pagament de l’habitatge –préstec hipotecari o renda de lloguer–, assessorament personalitzat sobre les diverses mesures o alternatives de resolució del conflicte, i intermediació, negociant amb les entitats financeres perquè acceptin les propostes de solució acordades. 

Aquest servei, que ofereix la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya amb la participació dels col·legis d’advocats, té com àmbit d’actuació Montcada i Reixac, Cerdanyola del Vallès i Ripollet. Per obtenir informació relacionada amb aquest punt, es pot contactar al correu electrònic [email protected] o bé al telèfon 935 726 496, de 9 a 14h.

Seccions:

Deixa un comentari