El Pla de Mobilitat del Vallès manté el túnel sota el Turó rebutjat pel municipi

La majoria de les al·legacions presentades pel consistori han estat recollides, però no s’ha eliminat el projecte que afecta l’R4

L'R3 creua el centre de Montcada a través del pont sobre la C-17 i el Besòs, i el túnel de Vista Rica
Lluís Maldonado

La Generalitat i el Consell Comarcal del Vallès Occidental mantenen la intenció de construir un túnel sota el Turó de Montcada per fer un nou ramal de l’R4 que vagi directe des de Montcada –un cop passada l’estació de Torre Baró– fins a Cerdanyola. Així queda recollit tant al Pla de Rodalies com al Pla Específic de Mobilitat del Vallès que aprovat recentment. Aquest últim proposa una setantena d’actuacions encaminades a una mobilitat més sostenible, eficient i segura.

Entre les propostes recollides –que tenen com a horitzó temporal l’any 2026 i estan valorades en prop de 2.500 milions– hi ha la construcció del polèmic túnel, que no compta amb el visiplau del consistori. També hi ha el desdoblament de l’R3 al seu pas per Mas Rampinyo, sobre el qual la corporació local ha expressat la seva preocupació per l’impacte que tindria en el barri duplicar les vies així com a la construcció d’un nou pont sobre el Ripoll. “Hem expressat reiteradament que aquests projectes suposen una nova agressió al municipi; tenim una sobreimplantació de xarxa ferroviària al territori, el que necessitem és eliminar o anar integrant infraestructures, no haver d’acollir-ne de noves”, ha manifestat l’alcaldessa, Laura Campos (ECP). El consistori considera que el túnel sota el Turó, a més de suposar una agressió mediambiental, significaria la pèrdua de freqüència de pas de trens per l’R4 per les estacions del centre i Terra Nostra. “Aquesta inversió, pressupostada en 180 milions, no és necessaria, es podria reduir el temps del recorregut amb trens semidirectes”, opina l’edil.

Malgrat que ambdós projectes han estat aprovats per administracions supramunicipals, l’alcaldessa creu que encara hi ha marge per revertir-los i es mostra disposada a fer prevaldre el posicionament local: “Som conscients haurem de defensar els nostres interessos per la via de la reivindicació, com hem fet amb el soterrament de l’R2”.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari