La xarxa ciclable aposta per seguir cosint Montcada i créixer cap a municipis veïns

Els més de 20 km de recorregut per a ciclistes creats en aquesta dècada han redefinit actuacions urbanístiques posteriors

Actualment a Montcada i Reixac hi ha més de 20 km de recorregut de carrils bici. Fa 10 anys s’estrenava la primera xarxa ciclable de connexió municipal amb prop de 14 Km. El desen­volupament posterior de Mas Duran i la creació de l’Anella Verda per l’N-150 entorn El Turó, fa dos anys, han fet créixer el recorregut inicial.
“Fa una dècada èrem un tant escèptics de quin seria l’ús de la xarxa ciclable, però ara la valoració és satisfactòria”, reconeix el tècnic de Mobilitat, Dani Munu­era, qui destaca que “l’ús de la bicicleta al municipi està molt estès”
El punt que conforma el final del pont dels Hermanos, l’avinguda de la Ribera i el carrer Joaquim Castellví té una freqüència de pas en dies feiners de prop de 1.000 registres. “Ha estat tan important, que ha servit per redefinir amb els anys l’urbanisme a molts punts de la ciutat”, subratlla Munuera, qui destaca la importància de les aportacions i la implicació ciutadana en la millora de la xarxa: “No només tenim un inspector de via pública, sinó tota la ciutadania que ens aporta idees que ens són de gran vàlua per millorar la xarxa”.
 
 
Diagnosi
L’Ajuntament farà enguany un anàlisi del nivell programa del Pla de Mobilitat que fixava les intervencions a fer des del 2017 fins al 2022. “Necessitem tenir una radiografia completa de la situació actual per fixar les noves prioritats”, explica Munuera. Al 2015 es va crear per primer cop la Regidoria de Mobilitat, que dirigeix Jaume Teixidó (ERC). L’edil subratlla la vessant estratègica de la mobilitat sostenible en un municipi esquarterat com Montcada i Reixac, que en bicicleta es pot recórrer de punta a punta en poc més de 20 minuts. 
“Els principals eixos de treball són seguir connectant  els barris, facilitar la interconnexió amb el transport públic i encarar el manteniment deficient de la xarxa amb més inversió”, explica Teixidó. Per a l’edil, és necessari incentivar l’ús de la bicibleta en l’hàbit diari amb uns carrils bicis segurs i consolidar l’actual xarxa.
El creixement del carril bici passa a curt termini per connectar-lo amb Ripollet i Cerdanyola. També s’està treballant per fer-lo arribar fins a la Llagosta a través de l’N-152, amb continuïtat de trama urbana, projecte pendent de l’autorització de la Generalitat.
Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari