Adif licita les obres del soterrament per 465 milions d’euros

Els treballs inclouen soterrar les vies i construir una nova estació i tindran una durada aproximada de 72 mesos

Les empreses interessades ja poden optar a la licitació de les obres del soterrament de l'R2
Arxiu

Després de l’aprovació del projecte en Consell de Ministres el passat 15 de febrer, Adif ja ha tret a licitació les obres del soterrament de l’R2 a Montcada i Vallbona per un import de 465 milions d’euros i un termini d’execució de 72 mesos. Segons ha comunicat l’Administrador d’Infraestructures a través d’un comunicat "amb aquest pas es culmina l’intens treball de coordinació tècnica i institucional de les administracions implicades desenvolupat durant els últims anys i es dona compliment als compromisos inclosos al Pla de Rodalies”. I és que el projecte del soterrament no només transformarà el nucli urbà montcadenc, també és trascendent per a la modernització de la xarxa ferroviària de proximitat a l’àrea metropolitana de Barcelona, amb la incorporació d'una tercera via.

La notícia la rebem amb una immensa satisfacció ja que confirma que l’inici de les obres és cada vegada més a prop”, ha manifestat l’alcaldessa, Laura Campos (ECP), tot afegint “espero que la ciutadania ara sí s’ho cregui i vegi que va de debò; hem passat per moments molts complicats i per incompliments sistemàtics per part administració central, però la licitació del projecte indica que ens trobem en un punt de no retorn i que tot va endavant”.

També la Plataforma considera que la planificació per el soterrament de l'R2 va per bon camí i celebra que Adif hagi millorat la seguretat dels vianants al pas a nivell del carrer Bogatell i ara ho faci també al del carrer Pasqual. Tot i així, a través d'un comunicat, la PTJST ha expressat que no es pot baixar la guàrdia: "Hem d’estar alertes i fer seguiment dels següents passos i, mentrestant, toca continuar amb les activitats programades, l’Homenatge a les Víctimes i les Jornades pel Soterrament". El calendari de les mateixes es farà públic en breu.


'La notícia la rebem amb una immensa satisfacció ja que confirma que l’inici de les obres és cada vegada més a prop', ha manifestat l’alcaldessa, Laura Campos


 

Les obres del soterrament a Montcada s’executaran amb la construcció d’un túnel de 4 km que allotjarà tres vies. El traçat al terme municipal s’iniciarà a l’alçada de Can Sant Joan on la zona de descens s’executarà mitjançant la construcció d’una estructura formada per pantalles de formigó. Posteriorment, un cop el túnel estigui situat sota el Rec Comtal, l’aqüífer existent a la zona, l’execució es realitzarà amb sistemes convencionals d’excavació i a una profunditat de 35 metres.

En l’àmbit pròpiament urbà les obres es faran a cel obert, amb la construcció de pantalles i sota el traçat de les línies ferroviàries actuals. Un cop superat el riu Ripoll i els pilars de l’autopista C-33, les vies tornaran a la superfície. El nou traçat permetrà la circulació de trens a una velocitat màxima de 140Km/h amb rampes del 3%.


En l’àmbit pròpiament urbà les obres es faran a cel obert, amb la construcció de pantalles i sota el traçat de les línies ferroviàries actuals


Si bé l’edifici històric de l’estació de França a Montcada es conservarà com a part del patrimoni local, deixarà de tenir utilitat com a tal. Adif té previst construir un nou edifici per a viatgers al carrer Guadiana amb tres vies i dues andanes laterals. La via central s’utilitzarà exclusivament per a trnes regionals que no realitzin aturada, reduïnt així els temps de recorregut.

L’entrada a la nova estació, ubicada a peu de carrer, es podrà fer des del carrer Guadiana i des del nou passeig que hi haurà un cop soterrades les vies. El vestíbol comptarà amb dos lluernaris que permetran l’entrada de llum a l’interior i, alhora, il·luminarà l’entorn de forma artificial durant la nit. “Serà una estació de futur, plenament sostenible, moderna, funcional, accessible i segura, adequada a les demandes i necessitats dels usuaris del ferrocarril”, ha indicat Adif en el seu comunicat.

 
 
Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari