La direcció i les famílies, entusiasmades amb el projecte

Tant la direcció de l’escola com l’AMPA El Turó han expressat el seu entusiasme pel suport de les famílies a la transformació del centre en una comunitat d’aprenentatge. La sala on es va fer aquest dimarts l’assemblea es va omplir amb prop d’un centenar de persones, en una escola en què fins ara la implicació […]

Imma Espinosa, directora de l'escola El Turó
Pilar Abián

Tant la direcció de l’escola com l’AMPA El Turó han expressat el seu entusiasme pel suport de les famílies a la transformació del centre en una comunitat d’aprenentatge. La sala on es va fer aquest dimarts l’assemblea es va omplir amb prop d’un centenar de persones, en una escola en què fins ara la implicació de les famílies ha estat més aviat baixa. Aplaudiments i, fins i tot, llàgrimes d’emoció van acompanyar la resolució unànime dels assistents. Hem superat les nostres millors expectatives”, reconeix la directora, Imma Espinosa.

Amb 212 alumnes i 17 mestres, El Turó té un elevat percentatge d’alumnat de procedència immigrant. La multiculturalitat del centre és precisament un dels aspectes que, segons els experts, pot aportar més valor a la comunitat d’aprenentatge ja que els alumnes poden intercanviar coneixements sobre diferents idiomes i cultures així com visions del món.

Passes a fer

Durant aquest curs, l’equip de mestres ja ha estat fent passes cara a sensibilitzar sobre el que és una comunitat d’aprenentatge. Amb el suport de Miquel Charneco, cap d’estudis de l’escola Joaquim Ruyra, ha organitzat algunes classes en grups interactius, ha iniciat tertúlies dialògiques a 2n i a 5è i ha fet formació per a pares i mares en català.

Ara, un cop les famílies han avalat el projecte, comença la fase de transformació en què els membres del centre han de somiar quina escola volen, crear comissions de treball amb participació del professorat i les famílies, començar a estendre els grups interactius i les tertúlies a totes les classes i fer més formació per als progenitors. Finalment, el curs 2019-2020 s’arribarà a la consolidació del pla. Tenim el permís de la Generalitat per fer aquest procés i estem molt il·lusionats amb implementar-lo”, ha dit Espinosa.

Des de l’AMPA, la presidenta, Sandra Carmona, veu amb molt bons ulls aquest canvi: “Crec que serà molt profitós tant per al centre com per aconseguir la implicació de les famílies”. També opina el mateix la marroquina Hlalia Oumhandi, mare de dos alumnes del centre, qui ahir ja es va oferir com a voluntària per participar als grups interactius: “Tots volem que aquesta sigui la millor escola de Montcada pel bé dels nostres fills, així que animo tothom a implicar-se per fer possible que aquest somni esdevingui una realitat”.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari