Els centres educatius demanen més recursos per assumir la matrícula viva

L’Ajuntament traslladarà aquesta demanda al departament d’Ensenyament de la Generalitat

Reunió del CEM a la Sala de plens de l'Ajuntament el 14 de març
Laura Grau

Els centres educatius de Montcada han tornat a alertar que les ratios per classe se superen al llarg del curs a causa de la matrícula viva, és a dir, l'arribada d'alumnes nous que han de ser escolaritzats un cop ja s'han iniciat les classes. Consideren mesures insuficients per pal·liar la problemàtica que la Generalitat limiti a 27 alumnes la ràtio a primer d'ESO, que El Viver es converteixi en un institut-escola i que s'obri una segona línia de cinquè a l'escola Font Freda el curs vinent. Els docents demanen dues línies noves de segon d'ESO i dues més de quart de primària en previsió de l'increment de l'alumnat, així com més recursos per fer una escola inclusiva, ja que falten vetlladors i les aules d'acollida estan plenes. 

Aquestes van ser algunes de les qüestions tractades al Consell Escolar Municipal (CEM), reunit ahir la tarda a la Sala de Plens, i presidit per l'alcaldessa Laura Campos i la presidenta de l'Àrea Social, Mar Sempere –en substitució de la regidora d'Educació, Jessica Segovia, de baixa per maternitat. Campos traslladarà aquestes demandes al departament d'Ensenyament de la Generalitat, argumentant que "Montcada ha de ser considerat un municipi d'alta complexitat, per la seva realitat social i, per tant, ha de rebre més recursos"

Una de les novetats anunciades en el si del CEM és l'adhesió de Montcada al Pacte contra la Segregació Escolar, una iniciativa impulsada pel Síndic de Greuges per garantir la igualtat d'oportunitats a les escola pública, a la qual ja s'han sumat altres ajuntaments catalans, com el de Barcelona. Representants municipals assistiran a l'acte de signatura del Pacte que es farà el 18 de març a la Generalitat. Mar Sempere va defensar les mesures que proposa el document, "que reconeix el problema d'infrafinançament de l'escola pública i preveu actuacions específiques per atendre qüestions com la matrícula viva i la distribució equilibrada de l'alumnat entre els diferents centres".

 

 

Seccions:

Deixa un comentari