Arrenca el nou curs amb la posada en marxa de l’institut escola El Viver

Un total de 3.459 alumnes d’infantil i primària i 1.608 d’ESO han tornat a les aules aquest dijous després de les vacances d’estiu

L'alumnat d'ESO i el professorat s'han fet una fotografia a la porta de l'institut escola El Viver per deixar constància de la nova etapa que inicia el centre de Can Sant Joan
Sílvia Alquézar
Dues nenes de P3 de l'escola Font Freda en el seu primer dia de classe
Infants de l'escola Reixac entrant a les aules en el primer dia de classe
Alumnes de P3 del col·legi Font Freda, al Pla d’en Coll, acompanyats per la família en el primer dia de classe durant el procés d’adaptació a l’escola
Un total de 3.459 alumnes d’infantil i primària i 1.608 d’ESO van tornar a les aules el 12 de setembre després de les vacances d’estiu. L’entrada en funcionament del nou institut escola El Viver, amb la creació de dos grups de 1r d’ESO, és la principal novetat del curs escolar al municipi. L’ampliació de l’equipament educatiu de Can Sant Joan ha permès reduir la ràtio d’estudiants a la resta de centres montcadencs. La Generalitat també ha implementat aquest curs altres iniciatives amb l’objectiu de solucionar la massificació de les aules. A primària, el Departament d’Educació ha obert un nou grup de 4t a l’escola Font Freda per absorbir la nova matrícula i, a l’ESO, ha establert que la ràtio màxima als instituts públics sigui de 27 alumnes per classe. “Estem satisfets que es comenci a donar resposta a una demanda molt reivindicada per la comunitat educativa del municipi des de fa temps”, ha comentat la regidora d’Educació, Jessica Segovia (ECP), qui ha afegit que des del consistori es continuarà treballant per millorar la qualitat de l’educació a la ciutat. 
 
Pel que fa a la matrícula de P3, aquest curs ha experimentat una davallada respecte els cursos anteriors, quedant places vacants en l’inici de curs a totes les zones d’escolarització del municipi, ja que la inscripció ha estat molt repartida entre totes les escoles. A la secundària obligatòria, hi ha vacants a tots els cursos, excepte a 2n d’ESO. Respecte al batxillerat, la Generalitat manté els cinc grups de 1r i els quatre de 2n entre els tres instituts locals. Per fer front a l’excés d’alumnat a 2n de batxillerat a l’INS La Ferreria, amb més d’una quarantena d’estudiants, la Generalitat ha reforçat la plantilla perquè el centre pugui desdoblar el grup a les matèries comunes i, així, no superar la ràtio màxima de 35 persones per aula.
 
La Regidoria d’Educació s’ha marcat aquest curs diversos objectius, entre els quals destaca la creació d’una comissió per elaborar un nou mapa escolar i planificar el full de ruta en matèria educativa al municipi. “Volem crear un grup de treball obert a tota la comunitat educativa per consensuar propostes per presentar-les a la Generalitat”, ha dit Segovia. Entre els temes a tractar hi ha la possibilitat de convertir l’escola Mas Rampinyo en un institut escola, una demanda sol·licitada per les famílies i el centre; potenciar la Formació Professional a l’INS La Ferreria per esdevenir un centre de referència; ampliar l’oferta de batxillerats al municipi amb especialitats que en l’actualitat no s’oferten i dotar de SIEI –les unitats d’atenció a l’alumnat amb necessitats educatives especials– a tots els centres de la ciutat, ja que fins ara només disposen d’aquest recurs les escoles Reixac i Elvira Cuyàs i l’INS La Ferreria.
Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari