Projectes innovadors per atendre l’alumnat en situació de vulnerabilitat

Es posen en marxa aquest curs amb el suport de diverses administracions, universitats i fundacions

Les escoles i instituts públics del municipi, amb el suport de fundacions, entitats i administracions, iniciaran aquest curs diversos projectes per atendre l’alumnat que viu situacions de vulnerabilitat i que, per tant, té més possibilitats de patir fracàs escolar. La Fundació Autònoma Solidària, de la Universitat Autònoma de Barcelona, durà a terme a les escoles El Turó i El Viver el projecte Croma, adreçat a infants de 5è i 6è que mostren dificultats en el seguiment del curs o en la integració al grup. L’objectiu és fer un acompanyament personalitzat perquè recuperin l’interès per l’aprenentatge a través d’activitats i tallers dinamitzats per voluntaris.  També a l’escola El Turó, la Fundació Nous Cims posarà en marxa el programa Komtü per millorar la salut emocional i relacional al centre amb la implicació de la comunitat educativa per promoure un entorn positiu i d’acompanyament. 
 
La Fundació Nous Cims encetarà a l’INS La Ribera el programa Zing, que permetrà becar nou alumnes en situació de vulnerabilitat però amb una vocació professional amb l’objectiu que puguin accedir a la formació que desitgen sense que la seva situació econòmica sigui un condicionant determinant. En el mateix institut, aquest curs també es farà el projecte ‘Aprenem. Famílies en xarxa’, de la Casa Àsia amb el suport de diverses administracions i la Fundació Jaume Bofill. Alumnes voluntaris formen parelles amb persones adultes d’origen cultural divers per ensenyar català, castellà i informàtica. Les classes es fan al mateix centre i compten amb la figura d’un dinamitzador. Per la seva banda, en el marc del programa Transició Escola-Treball, la Regidoria d’Educació ampliarà l’oferta de càpsules formatives amb tallers de monitor de menjador escolar i de transport; vetlladors per atendre alumnes amb necessitats especials, i de tècnic esportiu i de so.
Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari