Projecte per descobrir els somriures

L’escola Reixac treballa els efectes del distanciament social entre la canalla amb diverses iniciatives

Alumnes del Reixac amb la mascareta pintada
Sílvia Alquézar
L’ús obligatori de la mascareta per la pandèmia de la Covid-19 ha deixat en un segon pla el somriure i moltes altres formes de comunicació no verbal. Aquest fet comporta unes relacions socials més fredes i, fins i tot, pot arribar a generar malentesos com, per exemple, no reconèixer una persona coneguda pel carrer. 
En un moment on el distan­ciament social i l’aïllament en grups bombolla determinen la realitat diària als centres educatius, des d’aquest àmbit s’han posat en marxa diverses iniciatives per promoure valors de socialització, donat que la pandèmia ha suposat per als infants i joves un profund impacte emocional. 
 
Curs ple d’incerteses
Un dels centres que ha posat fil a l’agulla per gestionar els efectes socials del confinament i la pandèmia és l’escola Reixac, que ha planificat activitats al llarg de tot el curs per acompanyar l’alumnat en l’actual context, marcat per la incertesa i la por. “L’objectiu és ajudar els infants a digerir els efectes emocionals derivats de la pandèmia, oferint-los recursos per afrontar el distanciament social sense que afecti la part emocional”, ha comentat la cap d’estudis, Vanessa Prados. 
Per a la direcció del centre montcadenc, una altra part important del projecte és empoderar la canalla per viure aquest moment d’excepcionalitat amb la màxima normalitat possible i per desenvolupar un esperit crític davant l’allau d’informació que es genera al voltant de la pandèmia.
Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari