Campanya contra l’estigma dels joves com a focus de transmissió del virus

L’Ajuntament activa un web amb testimonis de joves i experts que desmunten el discurs que els culpabilitza

Els joves han estat injustament assenyalats per alguns mitjans de comunicació i administracions com els principals culpables de la segona onada de la Covid-19, com si haguessin estat els únics a saltar-se les restriccions amb festes o trobades en grup, quan molts dels casos denunciats públicament han estat protagonitzats per adults. La realitat és que la immesa majoria del jovent està actuant de forma responsable i exemplar, malgrat les afectacions que està tenint la pandèmia en les seves vides. Per aquest motiu, l’Ajuntament ha decidit fer una campanya  amb el lema  ‘No m’assenyalis’ amb l’objectiu de desestigmatitzar el col·lectiu i expressar-li el seu suport. 

Testimonis a les xarxes. La ini-ciativa municipal compta amb la col·laboració de Montcada Comunicació i està protagonitzada per una quinzena de joves, així com de diferents professionals –dels àmbits de l’educació i la psicologia– que han explicat en vídeo les seves impressions. D’una banda, els testimonis narren com van viure el confinament i com les restriccions anti-covid han modificat durant tots aquests mesos la seva rutina acadèmica, laboral i personal. La majoria veu amb preocupació el seu futur, marcat per una crisi econòmica i social que es pot allargar en el temps, precaritzant les seves opcions professionals i dificultant la seva possibilitat d’emancipació.
Els professionals, per la seva banda, aprofundeixen en l’impacte emocional de la pandèmia en aquest sector de la població que està renunciant a tot allò que és natural a la seva edat, com ara sortir, experimentar, conèixer i socialitzar.

Els vídeos es poden visualitzar al web montcada.cat/nomassenyalis i també es difondran a través del canal Youtube de Montcada Comunicació i de les xarxes socials de l’Ajuntament per tal de fer arribar el missatge a la població. Dins del web hi ha articles i altres recursos informatius relacionats amb la temàtica.

Seccions:

Deixa un comentari