El paper de les unitats SIEI i el professorat

A Montcada i Reixac, hi ha tres escoles i un institut amb el Suport Intensiu d’Escolarització Inclusiva

Maribel Cervilla i Carla Pallarès són mestres d'una classe de P3 a l'IE Mas Rampinyo, amb un infant amb trastorn TEA
IE Mas Rampinyo
D'esquerra a dreta, Mon Aguilar, Ivet Álvarez i Ruth Luis, les tres professionals de la unitat SIEI de l'escola Reixac
A Montcada i Reixac hi ha tres  centres d’infantil i primària –Font Freda, Reixac i Elvira Cuyàs– i un de secundària –INS La Ferreria– que disposen d’una unitat de Suport Intensiu d’Escolarització Inclusiva (SIEI), formada per professionals especialitzats en educació especial. “Donem suport individua­litzat dins de la classe als infants amb necessitats educatives especials (NEE), tot i que, si algun nen necessita relaxar-se, també venim a l’aula específica”, explica Mon Aguilar, mestra d’educació especial a la SIEI de l’escola Reixac. 
 
Trastorn TEA
L’atenció a l’alumnat amb autisme es fa, sobretot, a partir de rutines i material visual, molt importants en l’aprenentatge de les persones amb aquest tipus de trastorns. “Fem l’acompanyament i l’aproximació a l’espai i a les feines que es treballen a l’aula, a més de donar suport a les famílies, les tutores i els equips externs d’atenció”, comenta Ivet Álvarez, de la SIEI del Reixac, qui afegeix que aquest suport és molt beneficiós per a tot el grup de classe. “El fet de ser un model de com apropar-nos i tractar aquests alumnes fa que la resta de companys també n’aprenguin i, en un futur, ho tingui més normalitzat”, opina Álvarez. Ambdues professionals destaquen que aquest curs han pogut treballar millor la diversitat a l’aula perquè la Covid-19 ha obligat a reduir les ràtios. Per contra, l’ús de la mascareta no ha afavorit la comunicació amb els infants amb TEA, ja que per a ells és molt important el contacte visual per entendre el que succeix al seu voltant.
 
Als centres on no hi ha SIEI, les persones de referència per atendre els infants amb NEE són les mestres d’educació especial. “El més important és conèixer les necessitats i dificultats de cada infant per oferir-li els recursos, el suport i les estratègies que necessiti”, explica Maribel Cervilla, mestra de P3 a l’IE Mas Rampinyo, amb un infant TEA a l’aula, qui destaca que és bàsic mantenir una comunicació oberta amb la família i els professionals que intervenen amb l’alumne i treballar coordinament. Respecte al que suposa tenir un infant amb autisme a classe, Carla Pallarès, també mestra de P3 a l’escola de Mas Duran, opina que “és important aprendre a conviure amb les particularitats de tothom, acceptant les diferències. De la diversitat, tots n’aprenem”.
Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari