SOCIETAT

L'OAD incrementa un 30% les consultes durant el 2020

La responsable del SIAD, Cati Olid, atenent una de les usuàries del servei
La responsable del SIAD, Cati Olid, atenent una de les usuàries del servei.
Foto: Laura Grau
La salut mental de les dones maltractades empitjora a causa de la crisi
11/06/2021 - Laura Grau

El nombre de dones ateses pel Servei Integral d’Atenció a la Dona (SIAD) durant el 2020 es va incrementar un 30% respecte l’any anterior, passant de 765 usuàries a 1.061. Aquest increment està directament relacionat amb la crisi social i econòmica derivada de les mesures adoptades per les administracions per fer front a la pandèmia, unes mesures que han castigat especial­ment les dones, que ocupen les feines més precaritzades i les que estan relacionades amb la cura de les persones. 

Cati Olid, responsable del SIAD –un dels serveis de l’Oficina d’Atenció a la Dona (OAD), ubicada a la Casa de la Vila– ha pogut constatar que la situa­ció de moltes dones maltractades que acudeixen al servei s’ha vist agreujada arran de la pandèmia per la impossibilitat de treballar i la manca d’ingressos propis. En aquest últim període també ha empitjorat la problemàtica habitacional de les dones, moltes de les quals són caps de família monoparental. “Hem comprovat el deteriorament de la salut mental d’aquestes dones que, en alguns casos, ja arrossegaven quadres de depressió i ansietat”, explica Olid, qui assenyala que actualment s’està prestant suport psicològic a 22 dones de Montcada i derivant alguns casos al Servei d’Intervenció Especialitzada de Sabadell.  

Aquest any la situació no ha canviat substancial­ment respecte el 2020. Durant el primer trimestre del 2021, el SIAD ha atès una mitjana mensual de cent dones, la majoria de forma telefònica, una modalitat que va fer un salt qualitatiu durant la pandèmia i que, segons Olid, “ha vingut per quedar-se”. Si abans les trucades eren només la porta d’entrada al servei, ara s’han convertit en un mitjà per fer un seguiment de la situació de cada dona, mecanisme que es va activar durant el confinament davant la impossibilitat de prestar atenció presencial. 

146 visites

Publicitat
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de laveu.cat,
REGISTRA'T PER OPINAR.
laveu.cat no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè entén que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom i els cognoms dels seus autors.

laveu.cat es reserva el dret de no publicar o eliminar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes i no s'’acceptaran continguts insultants, vexatoris o que promoguin la violència.
COMUNICA'T
Contacta amb nosaltres al telèfon
(+34) 935 726 474
o envia'ns un correu electrònic a som@laveu.cat
PARTICIPA

Aquesta web utilitza galetes (cookies) pròpies i de tercers per oferir una millor navegació. Al navegar-hi l'usuari accepta l'ús que fem de les galetes (cookies). L'usuari pot evitar la generació de galetes (cookies) i eliminar-les mitjançant les opcions del seu navegador. Bloquejar les galetes (cookies) pot implicar que alguns dels serveis i opcions d'aquesta web no funcionin correctament.