El servei de teleassistència atén 750 persones dependents al municipi

La prestació ha millorat les condicions per arribar a més població i reduir el preu del copagament

El servei de teleassistència ha intensitat el contacte telefònic amb els seus usuaris

La veïna Emília Boixader, de Terra Nostra, és una de les 750 persones usuàries del Servei Local de Teleassistència (SLT) al municipi, coordinat per la Regidoria de Serveis Socials i gestionat per l’empresa Televida a instàncies de la Diputació de Barcelona. Emília té 89 anys i en fa 4 que va sol·licitar l’SLT. “Em vaig quedar vídua i, com que els meus fills treballen, vam decidir demanar el servei perquè pugui avisar algú si em passa alguna cosa quan estic sola”, explica la dona, que es mostra molt contenta amb l’atenció rebuda.

 

Des que el 2005 es va posar en marxa al municipi, s’han beneficiat prop de 1.500 persones en situació de vulnerabilitat, la majoria dones grans que viuen soles que, gràcies al servei, pot gaudir d’una vellesa més segura i tranquil·la. La xifra d’usuàries ha anat creixent al llarg dels anys amb l’objectiu d’arribar al màxim de població dependent. L’SLT és un servei de copagament, amb una quota en funció de la renda familiar, tot i que la ciutadania amb menys recursos econòmics queda exempta. “L’any passat vam rebaixar el preu del copagament i vam ampliar el llindar econòmic per tal que més gent pogués fer ús del servei de forma gratuïta”, ha comentat la regidora de Serveis Social i presidenta de l’Àrea Social, Mar Sempere (Círculo Montcada), qui ha recordat que el 2016 gairebé la meitat del personal atés no va haver d’assumir cap cost.

 

El sistema bàsic de teleassistència consisteix a accionar el botó d’un penjoll que s’ha de dur sempre a sobre per tal d’avisar la central d’atenció, que immediatament truca a qui ha sol·licitat la urgència. També hi ha dispositius especials amb tecnologia adaptada a problemes de parla i audició. “Any rera any estem millorant les condicions perquè tothom que ho necessita se’n pugui beneficiar”, ha expressat Sempere. Durant el 2006, l’SLT va gestionar 42.305 trucades, 860 emergències i va fer 1.224 visites domiciliàries. 

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari