Primer pas per substituir les zones blaves d’aparcament per les taronja

El Ple aprova el reglament que regularà el funcionament de les places d’estacionament rotatiu gratuït

L’Ajuntament ha donat el primer pas per eliminar les zones blaves d’aparcament i substituir-les per les de color taronja on es pot estacionar gratuïtament durant una hora amb la senyalització d’un rellotge de cartró. Aquesta mesura es va començar a aplicar a l’av. de Catalunya de Mas Rampinyo i al carrer Bateria i la plaça del Bosc de Can Sant Joan durant l’anterior mandat i, des de l’abril del 2016, també al carrer Guadiana, amb l’objectiu de facilitar la rotació de vehicles en zones properes a eixos comercials o serveis públics. Actualment les places de zona blava que hi ha al municipi es concentren als carrers Major, Colon, Jaume I i Generalitat i a l'av. de la Unitat.

La decisió d’eliminar zones blaves i apostar per aparcament rotatiu gratuïta s’ha pres de manera consensuada amb l’associació de comerciants Montcada Centre Comerç (MCC) i la Plataforma ciutadana que es va crear fa poc més d’un any contra les zones d’estacionament de limitació horària. Així ho va destacar ahir la regidora de Comerç i Turisme, Montse Ribera (ERC): “El reglament que avui portem a aprovació l’hem elaborat amb les entitats i també s’ha presentat a l’oposició perquè fes les aportacions que considerés oportunes”. Tots els grups hi van votar a favor a excepció del PSC i Cs que es van abstenir davant del dubte que una sola persona pugui vigilar els diferents espais d’aparcament, tal com proposa el govern, preocupació que també va manifestar el PDeCAT. “Montcada no és com Ripollet; les zones a cobrir són a barris diferents i amb un sol vigilant no n’hi ha prou, tampoc podem carregar la Policia Local amb més feina de la que ja té”, va dir la portaveu socialista, M. Carmen Porro.

 

Pèrdua d’ingressos

Una altra qüestió que preocupa el Partit Socialista i Ciutadans és saber quants diners deixarà d’ingressar el consistori un cop desapareguin les zones blaves, la propera tardor. “Si la situació és tan crítica com diuen, com és que es plantegen renunciar als diners que ara es cobren per aquest concepte?”, es va preguntar David Gerbolés (Cs). Porro també va demanar la xifra al govern i va dir que, en l’anterior mandat, l’Ajuntament rebia cada trimestre de l’empresa concessionària entre 3.000 i 5.000 euros, depenent del nivell d’ocupació de places.

En nom del PdeCAT, Joan Carles Paredes va demanar ampliar l’àmbit de les zones taronja d’aparcament. “Altres barris –va dir– també demanen places de rotació gratuïtes”. Gonzalo Garcia (CUP) va celebrar que “Montcada i Reixac segueixi l’exemples d’altres municipis on aquest sistema funciona des de fa temps”. Per la seva banda, Eva García (PP), va incidir en els sistemes de control: “Hem de vetllar per evitar la picaresca i que hagi gent que, per exemple, aparqui a prop d’on treballa i surti cada hora a moure el rellotge però no pas el vehicle”.

En resposta als grups de l’oposició, la regidora de Comerç i Turisme així com l’alcaldessa Laura Campos (ICV-EUiA) es van comprometre a vetllar perquè les zones taronja compleixin amb el seu objectiu i a garantir-ne un bon funcionament. Aquesta és un clara aposta de l’equip de govern i, com a qualsevol projecte nou, caldrà fer un seguiment per comprovar que tot funciona correctament i resoldre els problemes que puguin sorgir”, va cloure Campos.

Les zones taronja que hi ha actualment al municipi s’activen de dilluns a divendres, de 8.30 a 13h i de 16 a 20h. Fora d’aquest horari, l’estacionament és lliure.

 

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari