Aprovat el document definitiu del Pla de Mobilitat Urbana

Va comptar amb els vots a favor de tots els grups municipals, a excepció de la CUP i la regidora de Círculo a l’oposició, que es van abstenir

El Ple de l’Ajuntament va aprovar ahir el document definitiu del Pla de Mobilitat Urbana (PMUS), amb el vots a favor de tots els grups municipals a excepció de la CUP i la regidora de Círculo a l’oposició, Ana Ballesta, que es van abstenir. El PMUS, que es va aprovar inicialment al Ple de febrer del 2017, recull les línies estratègiques que hauran de guiar la mobilitat al municipi fins al 2022. És una eina per superar les fractures i les divisions del municipi, molt poc cohesionat amb un territori històricament al servei de les necessitats de Barcelona”, va dir el president de l'Àrea Territorial, Jordi Sánchez (ERC), durant la seva intervenció, en què també va destacar que el PMUS “defineix les prioritats i actuacions per tenir una mobilitat segura, sostenible, equitativa i eficient”. D’altra banda, l’alcaldessa, Laura Campos (ICV-EUiA), es va mostrar satisfeta per l’aprovació del PMUS, “perquè la mobilitat és un dret i s’ha de garantir”, expressant també la necessitat de millorar la mobilitat i l’accessibilitat, ja que la diagnosi va concloure que la segregació social també va lligada a la segregació urbana, un problema que hem de solucionar”.

 

En el torn de paraules dels grups municipals, el portaveu de la CUP, Josep Galván, va argumentar la seva abstenció en considerar que el pla “dona solucions parcials als problemes de mobilitat, ja que no dona una resposta suficient sobre les grans infraestructures que trinxen el territori”. Per la seva banda, Ballesta va qüestionar que les actuacions que s’hauran de finançar amb fons municipals –2’8 milions d’euros– es puguin dur a terme “pels problemes econòmics de l’Ajuntament” i també va lamentar que no hi hagi prevista cap actuació del Bosc d’en Vilaró, a la Serralada de Marina, pendent d’un procés d’extinció diferida de la urbanització.

El PMUS, obligatori per als municipis de més de 20.000 habitants, és fruit de cinc anys de treball. El document s’ha dissenyat en col·laboració amb la Diputació de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Es va iniciar al 2012 i inclou la diagnosi elaborada anys enrere i actualitzada amb els nous paràmetres de ciutat, els projectes que formen part del Pla d’Actuació Municipal (PAM) del govern local i pràcticament la totalitat de les aportacions de la ciutadania expressada en un procés participatiu realitzat sobre mobilitat.

El pla parteix d'una diagnosi i un anàlisi de la mobilitat tant a peu, com en bicicleta i en vehicle privat, en transport públic, a més de l'estacionament o el transport de mercaderies. La única diferència entre el document inicial i el definitiu ha estat que s'han incorporat dues noves actuacions previstes, així com la modificació en la seva definició o amplicació d'acció d'algunes altres. El nou estudi medioambiental fixa, a més, indicadors de seguiment per a l'avaluació del pla, així com el sistema de seguiment ambiental, que destaca el compromís de reduir les emissions de CO2 en un 4% durant la vigència del pla.

El PMUS fixa una dotzena d’objectius, que fan referència a afavorir la mobilitat, fomentar l’ús de la bicicleta i del transport públic, a la utilització racional del vehicle privat, a combinar la necessitat d’aparcament del veïnat amb la rotació, a comptar amb zones de mercaderies racionals, a la intermodalitat, a reduir els nivells de contaminació, la seguretat viària, a la incorporació dels avenços tecnològics aplicats a la mobilitat, a l’anàlisi de l’espai públic en les noves urbanitzacions i a la sensibilització ciutadana. Aquests objectius es materialitzen en 50 actuacions, algunes de les quals són la creació d’una anella cívica a l’entorn del Turó o els camins escolars.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari