Regulat el preu màxim dels tests d’antígens que se situa en 2,94 euros

Les farmàcies locals consultades, a favor de la mesura, tot i que reclamen compensacions per l’estoc comprat a preus més elevats

A partir d’aquest dissabte, el cost màxim dels test d’antígens a les farmàcies passa a ser de 2,94 euros, tal com ha fixat el govern estatal després de la pujada que hi hagut durant les festes a causa de l’elevada demanda. La mesura compta amb el vistiplau del sector que ja feia mesos que reclamava una regulació de preus entenent que es tracta d’un producte de primera necessitat. La tarifa s’ha fixat d’acord amb la mitjana que hi havia la setmana abans de Nadal i el mes de setembre, segons ha explicat la directora general de Salut Pública, Pilar Aparicio i també s’han considerat els preus de l'entorn. El producte està exempt d'IVA.

El que reclamen els farmacèutics a l’Estat, però, són compensacions per les pèrdues que tindran per l’estoc acumulat. Estem d’acord amb que el cost dels tests es reguli, el problema és que, davant la necessitat que n’hi ha, hem fet l’esforç d'aconseguir-los i hem pagat un preu superior al que ara els podrem vendre”, explica Júlia Relat, de la farmàcia Pardo Relat, a Can Sant Joan. Aquesta reclamació també l’ha feta públicament la Federació d’Associacions de Farmàcies de Catalunya.

Una altra de les farmacèutiques del municipi consultades, Anna Pujol, de la farmàcia El Punt, assegura que “actualment no hi ha problema de subministrament d’antígens i no creiem que amb la regulació de preus n’hi hagi un allau de demanda”.


El nou preu màxim dels tests d'antígens fixat pel govern entra en vigor aquest dissabte


Tant la farmàcia Pardo com El Punt són dues de les cinc del municipi que notifiquen des de principi d’any resultats positius de Covid-19 al Departament de Salut. El nou canal està adreçat a persones que presentin símptomes lleus o siguin asímptomàtiques i hagin donat positiu amb un test auto mostra.

De moment, l’experiència està resultant diferent per a ambdós establiments. Pujol reconeix que fer aquest tràmit els està suposant una sobrecàrrega de feina. “Tenim ganes de donar un bon servei, però òbviament atendre les persones que ens truquen, que són moltes, implica una dedicació afegida al nostre dia a dia; a més, el sistema de notificació sovint se satura”.

A la farmàcia Pardo Relat, la tasca no està resultant tant estressant com es preveia en un inici. “El cert és que ens hem organitzat bé i tampoc estem tenint tantes trucades com ens costa estan tenint altres establiments”, ha explicat Relat.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari